Ma teljesíti utolsó kereskedelmi járatát Mcdonell Douglas MD-80-as az American Airlines flottájában, az AA80-as járatra minden jegy elkelt.
Egy korszak zárul le az American Airlines történelmében azzal, hogy utolsó MD-80-asát is kivonja a flottából a dallasi székhelyű légitársaság. Csak csütörtökön 23 repülőgépet repülnek át Dallasból Új-Mexikóba, az MD-83-asok Roswell repülőterén szállnak le.
Az AA80-as járat Dallasból Chicago – O’Hare Nemzetközi Repülőtérre közlekedik, helyi idő szerint reggel 9 óra után pár perccel szállt fel és 11.35-kor érkezik meg.
A járatot – amelyet ezen a linken lehet követni – az N984TW lajstromú, közel 20 éves gép teljesíti, amelyet még 1999-ben gyártottak. Chicago után ez a példány is csatlakozik a többi American MD-80-ashoz Roswellben.

Az American Airlines a 80-as évek eleje óta üzemelteti a Super80-asnak is hívott, a kora és külső/belső zajszintje ellenére az utasok és a személyzet körében is közkedvelt típust. Az American szinte egyet jelentett a típussal, 2002-ben, amikor 362 darabbal rendelkezett a légitársaság ez a típus adta a flotta 44 százalékát. 36 év után köszönnek el a típustól.
Az MD-80-as az egykori DC-9-es megnyújtott és modernizált változataként 1979 októberében hajtotta végre első felszállását, és 1980 őszén állt forgalomba, elsőként az akkori Swissairnél.
Az MD-80-asok 155 utas szállítására képesek, a turista osztályon kényelmes, 2-3-as üléselrendezéssel. A típusból több variáns is készült, az utolsó, erősebb hajtóművekkel, nagyobb felszállótömeggel és nagyobb hatótávval rendelkező MD-88-as változat programja 1986-ban indult.

Az American útvonalhálózatán döntően Boeing 737-800-asok és 737 MAX 8-asok helyettesítik majd a Mad Dogként is becézett típust 2019-től, de korábban szóba került, hogy szerepet játszanak az űr betöltésében az európai gyártmányok is, abból is főleg a legkisebb befogadóképességű Airbus A319-es.
Az American MD-inek kivonása után a Delta Air Lines marad a típus utolsó üzemeltetője az USA-ban.