Az emúlt évek forgalomcsökkenése, pénzügyi válsága után jó híreket közölt a Frankfurt-Hahn légikikötő. A HNA-csoport tulajdonába került reptéren a teheráru mennyisége az első fél évben a felével növekedett, csak júniusban pedig már a duplája volt a múlt év azonos időszakához képest.

Bár az utasforgalom stagnál, a teheráru mennyisége növekedésnek indult a kis reptéren (Fotó: Frankfurt-Hahn Airport) | © AIRportal.hu

Bár az utasforgalom stagnál, a teheráru mennyisége növekedésnek indult a kis reptéren (Fotó: Frankfurt-Hahn Airport)

A sokáig súlyos adóssággal, csökkenő utas- és teheráru-forgalommal küzdő németországi kis reptér, Frankfurt-Hahn tavasszal új kezekbe került.

A Hainan Airlinest is működtető HNA-holding lett a 82,5 százalékos tulajdonos, átvéve a Rajna-vidék–Pfalz tartomány részesedését. Roger Scheifele, az üzemeltető cég alelnöke a napokban pedig jó hírekről számolt be az aircargoworld.com cikke szerint: a forgalom növekedésnek indult az elmúlt esztendők vészes tendenciája után.

Az idei első félévben 52 százalékkal bővült a teheráru-forgalom, 49 ezer tonnára emelkedve, az előző év azonos időszakához viszonyítva. A júniusi hónapban a tavalyi hatodik hónaphoz képest pedig száz százalékos volt a növekmény.

Ez azt jelzi az üzemeltető szerint, hogy a szokásos nyári „lassulás” a forgalomban ezúttal nem következik be, hiszen előzetes adatok alapján más európai reptereken is hasonló a helyzet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Hahn reptér két legnagyobb használója, a Silk Ways West és a Nippon Cargo Airlines egyaránt növelték forgalmukat az első félévben, előbbi és az emírségekbeli Etihad Cargo a járatait is sűrítette.

Az alelnök kitért arra is, hogy charter és egyéb rendkívüli teherszállító járatokat is fogadtak például az Egyesült Államokból, többek között az Air Atlanta Icelandic jóvoltából.

A hahni reptér a gazdasági válság óta küzdött súlyos problémákkal. A hivatalos honlapján közölt adatok szerint az utasforgalom jócskán csökkent, a 2007-es csúcsévben még 4 millió volt, mára ez stagnál 2,6 millió körül, hiszen a Ryanair jelentősen csökkentette itteni kapacitásait. Igaz, számos járattal még mindig működik innen, sőt, újakat is indít néha. A Wizz Air azonban például átköltözteti budapesti járatait az idén december közepétől a frankfurti nemzetközi légikikötőbe.

A teheráru-forgalom is bezuhant, az elmúlt években több cargo légitársaság is kapacitást csökkentett, vagy átköltözött a frankfurti nemzetközi repülőtérre. A szintén csúcsévnek számító 2011-ben még 286 ezer tonna árut kezelt Hahn, innen csökkent folyamatosan és meredeken a tavalyi 72 ezer tonnára.

Hahn tulajdonosa 2009-ig nagyrészt a frankfurti repteret is üzemeltető cég volt, majd attól az évtől átadta a tartománynak. Tavaly úgy tűnt, hogy egy kínai cég veheti meg ezt a részesedést, amint arról az AIRportal.hu is beszámolt. Ám az üzlet kútba esett, mert a leendő vevő nem fizetett időben. Az idén márciusban sikerült végül eladni a tartományi részesedést a HNA-holdingnak.