Május közepére kifogyhat a készpénztartalékaiból a Norwegian, miközben egyes hírek szerint vannak olyan elképzelések cégen belül, hogy csak jövő márciusban indulnak újra az európai és hosszúvátú járatok.
A flottája 95, járatai 99 százalékát leállító Nowegian a Reuters információi szerint kifuthat a pénzéből május közepére. Csak az jelentheti a menekülőutat, ha a részvényesek, a lízingbe adók és a hitelezők megállapodnak egy mentőcsomagról. Mint arról korábban beszámoltunk, ennek lényege az, hogy 1,2 milliárd USA-dollár értékű adósságot tőkévé kell konvertálnia az érintetteknek, így a Norwegian 53 százaléka a lízingcégeké, 42 százaléka a hitelezőké lenne, a részvényesek mindössze 5,2 százalékot birtokolnának.
Cserébe viszont megkapnák a norvég állam 255 millió dollár értékű hitelgaranciáját, ez a Norwegian pénzügyi szakemberei szerint elengedhetetlen ahhoz, hogy a társaság életben maradjon.
A cég a befektetőknek tartott prezentációban arra is felhívta a figyelmet, hogy egy esetleges csődeljárás után, a norvég szabályok szerint a még megmaradt érték is elveszne a cégből, a hitelezők alig látnának viszont valamit a befektetett pénzükből.
Az állam által biztosított források a jelenlegi költségszint mellett az év végéig biztosítanák a cég működőképességét, de a Norwegian szerint újabbra lesz szükség, mielőtt helyreállna az üzemmenet a járvány miatti leállást követően. A légitársaság csak a legszükségesebb dolgokért ad ki pénzt: a működés alapfeltételeit finanszírozza, a dolgozók egy részének fizeti a bért, és fenntartja az IT-rendszereit, de a hiteleket, lízingdíjakat visszatartja.
Mindeközben bizonytalan forrásból a közösségi médiába került egy kép a Norwegian egyik beszámolójából, amely a világjárvány utáni kereslet alakulását veszi figyelembe.
Ennek alapján a légitársaság (egyik?) forgatókönyve azzal számol, hogy 2021 márciusának végéig nem indulnak el az európai és hosszútávú járatok, csak egyes norvég útvonalakon repülhetnek 7 repülőgéppel.
A terv ugyanakkor lehetőséget biztosít a gyorsabb felívelésre, ha a kereslet úgy alakul. A skandináv cég a múlt héten jelentette be, hogy két-két dán és svéd leányvállalata csődbe ment, amelyeken keresztül 4700 pilótát és légiutas-kísérőt foglalkoztatnak, emellett felmondták az európai és amerikai, egyéni vállalkozókkal kötött szerződéseket is.