Bejelentette a célállomásait, és megkezdte a jegyértékesítést a Fly Arystan, Kazahsztán első diszkont légitársasága, amely május elejétől kezd üzemelni.

A légitársaság március 29-én, leendő központjában, Almatiban, az ország legnagyobb városában jelentette be első két célállomását, és az üzemelés indulásának dátumát is – írta a Russian Aviation Insider.

Forrás: Air Astana

A bejelentés szerint május elsejei kezdettel először Tarazba, majd egy nappal később már Uralszkba is napi járatot üzemeltet a fapados cég, ami 130.000 üléses éves kapacitást jelent.

A diszkont modellt pedig láthatóan nagyon komolyan veszi a cég vezetése, és ez tetten érhető a jegyek árazásán is, amelyet a helyi piaci viszonyokhoz igazítottak.

Saját honlapjukon az Almati – Taraz viszonylaton, ahol a várható repülési idő 60 perc, egy jegy mindössze 4.999 kazah tengéért (körülbelül 13 amerikai dollár) foglalható. A négyszer messzebb lévő Uralszkba vagy onnan vissza pedig az alap tarifa 12.999 tenge (34 dollár).

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Összehasonlításképpen, a Fly Arystan anyavállalatánál, a nemzeti légitársaság Air Astana hálózatán az ország lakosainak körülbelül 43.000 tengébe kerül egyetlen uralszki jegy.

Tim Jordan, a diszkont cég vezérigazgatója szerint már a jegyértékesítés kezdetén erős piaci kereslettel találkoztak így gyors sikert várnak az indulás után.

A gyorsaság ugyanakkor a kezdetektől jellemző az Air Astana ezen vállalkozására, a céget 2018 novemberében alapították az ország elnökének kifejezett utasítására, hogy a repülés minél több kazah állampolgár számára váljon elérhetővé.

Az engedélyeztetés egyszerűsítése érdekében a légitársaság az anyavállalatának légiüzemelési engedélyével (AOC) repül, csak a kereskedelmi márkanév különbözik.

A Fly Arystan első sorban belföldi, valamint később a környező országokba irányuló járatok üzemeltetését tervezi, a bővülés azonban fokozatos lesz a piaci igényeknek figyelembe vételével.

A flottát kezdetben négy, az Air Astanától átvett, 180 utasra székezett Airbus A320-as alkotja majd, de 2022-re már tizenöt gépet szeretnének üzemeltetni.

Ahhoz viszont, hogy a klasszikus low-cost üzleti modellt be tudja vezeti a cég, módosítani kell az ország vonatkozó jogszabályait. A módosítási tervezet már a kormány előtt van, mérlegelik annak elfogadhatóságát.