Augusztus 27-től szeptember 1-ig tartják meg a Moszkva melletti Zsukovszkij város 50 hektáros repülőterén a MAKS 2013 elnevezésű nemzetközi repülési és űrhajózási kiállítást, mely az első napokon csak a kiállító cégek üzleti partnerei és a sajtó számára lesz elérhető, de a hétvégére megnyitják a kapukat a nagyközönség számára is.

Az orosz fővárosban idén annak ellenére rekordszámú látogatóra számítanak, hogy jelentősen megemelkedett a belépőjegyek ára. A MAKS ugyanis ma már a világ egyik legnagyobb ilyen szakmai rendezvénye, s e tekintetben megelőzi a kétévente Le Bourget-ben megtartott Paris Air Show-t is.

2011-ben, a legutóbbi hasonló rendezvényen már mintegy félmillió hazai és külföldi látogatót regisztráltak, s idén még többre számítanak. Az érdeklődők gyors és kényelmes eljutását szolgálja a kiállítás helyszínére a két éve külön a MAKS számára megépített új, négysávos autópálya. Emellett tízezerre bővítették a parkolóhelyek számát és megnövelik majd a vonatszerelvények, valamint a vasútállomásról járó ingyenes autóbuszjáratok sűrűségét is. Így idén már óránként legalább 24 ezer embert tudnak elfuvarozni, ami az ötórás csúcsidőszakban 120 ezer ember mozgatását jelenti.

A biztonságról több ezer rendőr gondoskodik, s a látogatók csak ellenőrző-áteresztő pontokon át juthatnak be a kiállítás területére. Idén tovább növelték a kávézók, éttermek és mobil toalettek számát, és minden pavilont légkondicionáló berendezéssel láttak el.

Az idei MAKS alkalmával a látogatók 2011 után immár második alkalommal láthatják a földön és a levegőben az A380-as óriásgépet. Az európai Airbus konzorcium erre az alkalomra a két gyári tesztrepülésekre használt gép egyikét viszi el Moszkvába. Az MSN4 jelzésű A380-as a világ jelenleg legnagyobb teljesítményű hajtóművével, az Engine Alliance GP7200-assal rendelkezik, a fedélzetére pedig a fejlesztőmérnökök számára különböző speciális ellenőrző berendezéseket építettek be. A típus iránt azért is várható jelentős érdeklődés a kiállításon, mert a Transaero – az orosz légitársaságok közül elsőként – rövidesen négy A380-assal szeretné bővíteni flottáját.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A MAKS 2013 másik szenzációja a kínai légierő, illetve katonai repülőipar részvétele lesz, mely során egy hét J10 típusú, orosz AL-31FN hajtóműves vadászgépből álló kötelék látványos műrepülő bemutatót tart. Mindez nem véletlen, hiszen egyre több hír szivárog ki az Oroszország és Kína közötti műszaki-technológiai együttműködés szorosabbra fűzéséről. Szakértők becslése szerint az elmúlt évben Kína teljes importjának mintegy 12-15%-át tették ki az orosz gyártmányú fegyverek és alkatrészek. A MAKS 2013-ra utazó, csaknem 100 tagú hivatalos kínai delegációt a tervek szerint ugyancsak két orosz gyártmányú, de kínai regiszterű Il-76-os teherszállító gép viszi majd Moszkvába.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!