Folyik a Malév február 14-én megkezdett felszámolása, a vagyon feltérképezése és a lehetséges források feltárása, s a vizsgálatok jelenlegi szakaszában biztosnak látszik, hogy az összes hitelezői igényre a cég vagyona nem nyújt fedezetet – tájékoztatta a Malév szerdán az MTI-t.

Az írásban kapott tájékoztató úgy fogalmaz: „a vizsgálatok jelenlegi szakaszában az már bizonyos, hogy a cég vagyona, mint azt már korábban is említésre került, várhatóan nem nyújt fedezetet a hitelezői igények teljes körű kielégítésére”. A március első napjaiban esedékes februári bérkifizetés a Malév munkavállalói számára rendben és határidőre megtörténik – hangsúlyozta a Malév.

Az utasok kárigényeinek rendezése a csődtörvényben meghatározott rend szerint folyik. A felszámoló intézet folyamatosan gyűjti az igényeket, nyilvántartásba veszi, majd ezt követően hitelezői kategóriába rendezi és erről hivatalos értesítést küld a bejelentőknek. A Malév-jeggyel rendelkező magánszemélyeknek a repülőjegy vásárlásból, illetve a légi személyszállítási szerződésből eredő igényei – a törvény alapján – a hitelezők kielégítési sorrendjében a negyedik helyen állnak.

A csődtörvény szerint ha a társaság felszámolási vagyona nem fedezi az összes hitelezői igényt, akkor a vagyonból először a felszámolási költséget, majd a zálogjoggal biztosított hitelezői követeléseket, ezt követően pedig a tartásdíj és járadék jellegű követeléseket kell kielégíteni. Az ezután fennmaradó vagyonból – amennyiben ilyen még van – elégítik ki a többi hitelezőt a követeléseik arányában.

A Malév az MTI-nek írásban adott tájékoztatójában emlékeztet arra, hogy a hitelezőknek a felszámolási eljárás kezdetétől számított 40 napon belül kell bejelenteniük a felszámolónak a légitársasággal szembeni követelésüket. A felszámoló a bejelentést nyilvántartásba veszi, majd hitelezői kategóriába sorolja, s erről az eljárásról a hitelezőt minden esetben értesíti.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A felszámolásba került légitársaság ismét felhívja a figyelmet arra, hogy az utazási irodáknál vásárolt repülőjegyek esetében a kárigény benyújtásának határideje március 2., míg a bankkártyával vásárolt repülőjegyek esetében a kártyakibocsátó bank hivatott a vásárlók kárigényét kielégíteni, így ebben az esetben az igényt ide, és nem a légitársasághoz kell benyújtani.

A felszámolás folyamatáról a légitársaság továbbra is rendszeresen tájékoztatást ad honlapján.

Forrás: MTI

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!