A UPS megállapodott a Beta Technologies fejlesztőcéggel, hogy tíz darab, 635 kilogramm szállítására alkalmas, elektromos meghajtású, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) repülőgépet vásárol, amelyeket 2024-től állít forgalomba, később akár 150 példányra is bővítheti flottáját a típusból.
A UPS közlése szerint a Beta Technologies függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) gépét a kis és közepes méretű piacokon vetnék be, és az időkritikus és egészségügyi szállítmányok gyorsabb és rugalmasabb célba juttatására, ezzel helyettesítve a kisebb méretű, merev szárnyú repülőgépeket, és csökkentve a hálózat működésének környezeti terhelését.
A BETA típusa négy, a függőleges emelkedést és süllyedést biztosító fix légcsavarral, és egy, a vízszintes repülést biztosító tolólégcsavarral rendelkezik.
A 635 kilogramm teher szállítására képes, mintegy 400 km hatótávolsággal rendelkező, és 270 kilométer per órás utazósebességgel repülő elektromos légijármű több rövid vagy egy hosszabb utat lerepülve a UPS erre kiépített platformjai között közlekedik majd.
A UPS egyelőre 10 példányra szerződött a gyártóval, amelyek 2024-től állnak forgalomba a cégnél, de emellett az amerikai logisztikai vállalat 150 példány megvásárlására szerzett opciót.
Az energiát biztosító akkumulátorokat a platformokon, rakodás közben töltenék újra, a gyártó által fejlesztett berendezéssel kevesebb mint egy óra alatt feltölthetők.
Amikor az akkumulátorok életciklusa eléri azt a szintet, hogy a légijárművekben már nem használhatók, az utántöltő állomásokon kapnának új szerepet a légi és földi járművek erőforrásainak utántöltésében.
A BETA úgy tervezte meg a típust, hogy a jövőben akár pilóta nélküli, autonóm repülések végrehajtására is képes legyen.