Az új, hosszú távú útvonalakat teljesítő flotta fele már szolgálatban. Több mint 900 járat és 5000 repült óra teljesítmény áll az Iberia vadonatúj Airbus A330-300-asai mögött. A spanyolok elégedettek a kéthajtóműves szélestörzsűvel, zajlik a flottamodernizációs program.

Az Iberia anyacége, az International Airlines Group (IAG) nyolc darab Airbus A330-300-ast rendelt a spanyol légitársaság számára, további nyolc gépre opciós vételi jogot is formálva. A toulouse-i gyártóval 2011 júliusában kötött szerződés egyébként az IAG első repülőgép vásárlási üzlete volt.

A hosszú távú járatokat teljesítő flotta korszerűsítését és a versenyképes szolgáltatás fenntartását célzó gépbeszerzés azonban nem volt zökkenőmentes. Az Iberiát ért súlyos anyagi nehézségek miatt az IAG komoly feltételekhez kötötte a gépek átadását és az eredetileg az A330-asok bevezetéséhez kötni kívánt arculatváltást is el kellett halasztani.

Az első Airbus A330-300-as (EC-LUB) végül idén február 15-én érkezett meg Madridba. A flotta azóta összesen négy darabot (EC-LUK, EC-LUX, EC-LXK) számlál ebből a típusból, pontosan a felét annak, amennyit szolgálatba készülnek állítani a spanyol légitársaságnál. Az ötödik A330-as várhatóan még ebben az évben csatlakozik a Barajas repülőtéren állomásozó társaihoz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eredetileg úgy volt, az A330-asokkal új arculat is érkezik, de végül maradt az 1977 óta használt klasszikus festésminta. (Fotó: Iberia)


Az elmúlt félév során 43 kapitányt, 67 másodpilótát és mintegy 1670 légiutaskísérőt képeztek ki a típusra. A Santiago de Compostela, Zaragoza és Sevilla városait érintő gyakorló repüléseket követően az utasforgalomban elsőként rövidebb, Londonba, Párizsba, Tel Avivba és Dakarba irányuló útvonalakon mutatkozott be az A330-as, majd következtek a hosszú távú járatok. Jelenleg hat olyan célállomás van az Iberia útvonalhálózatában, ahová A330-asok repülnek, ezek: Boston, Chicago, Miami, New York, Luanda és Malabo.

Az Airbus A340-300-asok helyébe érkező A330-asok 15%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A típus fedélzetén debütáló új long-haul kabinra pedig már igazán szüksége volt az Iberiának ahhoz, hogy mai szinten elvárható szolgáltatást tudjon nyújtani. Az új ülések, azok háttámlájába épített fedélzeti szórakoztató rendszer és fedélzeti Wi-Fi szolgáltatás épp hogy időben érkeztek.

Az Iberia másik szélestörzsű típusa, amelytől egyelőre nem terveznek megválni, sőt fedélzetükre az új business és turista osztályt is kiépítik, az Airbus A340-600-as, amelyből 17 darab szolgál a flottában. A hosszú távú tervekben pedig az Airbus és a Boeing legújabb generációs szélestörzsű típusai szerepelnek. Az IAG-nak 32 darab olyan A350-900XWB-re és 18 darab B787-900-asra van rendelése, amelyek a spanyol flottába is kerülhetnek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!