A Wizz Air „hogyan húzzuk le még egy bőrt az utasról és adjuk el azt pozitívumként” munkacsoportjának újabb ötlete látott ma napvilágot. A fapados megkezdi új kézipoggyász-szabályzatának tesztelését, miszerint a „nagyobb” kézipoggyászért plusz pénzt kell fizetni majd az utasoknak.

Bevezetésre kerül két új kategória a Kis kézipoggyász (Legfeljebb 42x32x25cm, max. 10kg) és a Nagy kézipoggyász (Nagyobb, mint a kis kézipoggyász, legfeljebb 55x40x20cm, max. 10 kg). A „nagyobb” kézipoggyásznak azokat a szabvány kabin-táskákat (pl. kis méretű gurulós bőrönd) tekinti a fapados, amelyek nem férnek be az utas előtti ülés alá, csak a fej feletti tárolókban helyezhetők el.

A jövőben aki „nagy” kézipoggyásszal utazik, annak előre, online plusz 10 Eurót le kell csengetni. Ezért az összegért cserébe Wizz Xpress utasokat követően szállhatnak majd fel a gurulós-bőröndös utasok, megelőzve a hátizsákos utazókat. A Wizz Air a megoldástól azt reméli, hogy gyorsabbá válik a beszállítás és kényelmesebbé válik az utazás.

Az tagadhatatlan, hogy egy teljesen telített fapados járat személyzet számára komoly kihívást jelenthet a kézicsomagok elhelyezése, hiszen az árérzékeny utasok ha tehetik, a drága feladott-poggyász díjakat elkerülendő inkább kézipoggyásszal utaznak. A kényelmesebb utazás ígérete azonban számunkra kérdéses, mivel a sűrű székezésű repülőgépeken az amúgy is kis lábteret ezután az ülések alatt a földön elhelyezett „Kis kézipoggyászok” is foglalják majd.

A Wizz Air közleményét olvasva, már-már könnyeinket morzsolgatva vártuk, hogy a cikk végén megemlítik, hogy ez a megoldás a környezetre nézve is nagyon pozitív hatással bír, de ezúttal a „green-marketing” elmaradt. A fapadost nyilván a plusz bevétel és a fizetni nem akaró utasoknál a súlymegtakarítás révén elérhető költségcsökkentés is motiválja, de kérdés, hogy a találékony utasokkal szemben sikerrel járnak-e?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz az utasok válasza a Wizz Air „innovációjára”, vajon elszaporodnak-e majd a direkt a fapadosok ellen kifejlesztett nagy-zsebes mellényekben izzadó utastársak vagy az egyéb csomagolási trükkök? Mindjárt itt van két tipp:

A Wizz Air közleménye

A Wizz Air, Magyarország diszkont légitársasága ma bejelentette, hogy 2012. augusztus 1-től megkezdi új kézipoggyász-szabályzatának tesztelését, hogy a gépek még pontosabban induljanak és kellemesebbé váljon a beszállás. A teszt, amelyre a jövő hónapban kerül sor minden London Luton és Katiwice közti járaton, azt a rövid távú járatokon gyakran felmerülő problémát orvosolja, hogy a korlátozott méretű utastérbe hozott sok poggyász kényelmetlenné teheti a beszállást. Hely hiányában a poggyászokat a légitársaság munkatársai eltávolítják, és ez gyakran vezet késéshez. Annak érdekében, hogy utasokat, főleg az időseket és a gyermekkel utazókat kevesebb kényelmetlenség érje és a gépek még pontosabban induljanak, a Wizz Air most kisebb csomaggal való utazásra ösztönzi utasait.

Azok az utasok, akik július 9-től a tesztben résztvevő járatokra foglalnak helyet, augusztus 1-től egy kis kézi poggyászt ingyen felvihetnek a fedélzetre, vagy online fizetnek 10 eurót, amennyiben egy nagy kézipoggyászt szeretnének az utastérbe felvinni. Azok, akik úgy döntenek, hogy fizetnek a nagy poggyászért, hamarabb szállhatnak fel a gépre (rögtön a Wizz Xpress utasok után), hogy az ülések feletti csomagtérben minden nagyméretű kézipoggyász számára jusson hely. Az opcionális poggyászfeladás továbbra is elérhető valamennyi utas számára. Az új, nagy csomagért fizetendő díj várhatóan arra ösztönzi majd az utasokat, hogy inkább egy kis csomaggal repüljenek. A repülőtér területén vásárolt tárgyakat (ami a Wizz Air 78 repülőtéri partnerének fontos bevételi forrása) továbbra is be lehet vinni az utastérbe. A Wizz Air hisz abban, hogy a beszállás így gyorsabbá válik és a gépek mindinkább időben indulnak majd, így összességében kellemesebbé válik az utazás. A tesztidőszak a tervek szerint augusztus végéig tart majd, ám ha az ez idő alatt szerzett tapasztalatokból nem lehet még hosszú távú következtetéseket levonni, a tesztet meg is hosszabbíthatják. Amennyiben a teszt sikeresnek bizonyul, az új kézipoggyász-szabályzat a teljes Wizz Air hálózaton érvénybe lép.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!