Boltokban árulja az üzleti osztályán elérhető, előre elkészített ételeit a Finnair, ezzel is növelve bevételeit, illetve megtartva a menüket készítő alkalmazottait.
Az utóbbi időben egyre több légitársaság kezdett alternatív bevételforrásokat keresni: a Thai Airways és a Singapore Airlines étteremben kínálja fedélzeti menüjét, míg a Qantas ruhakollekciót dobott piacra, sőt az ausztrál cég a kivont Boeing 747-es gépeiről a fedélzeti étel-ital felszolgáláshoz használt trolikat is elárverezett teljesen feltöltve.
A Finnair mostantól élelmiszerboltokban árulja az egyébként üzleti osztályán elérhető, előre elkészített ételeket. Ezzel a lépéssel egyfelől azokat az utasokat szeretné megszólítani, akik jelenleg nem tudnak repülni, másfelől a fedélzeti ellátásért felelős személyzetnek biztosít munkát.
A menüt a Finnair vezető séfje állítja össze, és a légitársaság konyháján készítik el. Jelenleg a K-Citymarket nevű üzletben kapható, amely a repülőtér közelében található, de a cég reményei szerint hamarosan más boltok is érdeklődnek majd az ételek után.
A „Taste of Finnair” elnevezéssel boltokba kerülő ételeket az Európa és Ázsia között közlekedő járatok fedélzeti menüje ihlette, így leginkább finn és ázsiai fúziós konyhát képviselnek, a kínálatot kéthetente cserélik, hétköznap két főétel, péntektől vasárnapig pedig plusz egy előétel kerül a polcokra.
A menüben többek közt olyan különlegességek találhatók, mint előételként a sült sárgarépa és a mogyorós kéksajtos mousse 5,90 euróért, főételként pedig a füstölt halas és rókagombás rizottó vagy terijaki marhahús újhagymával és rizzsel, egységesen 12,90 euróért.