Végzett a fedélzeti internet telepítésével az első új generációs Boeing 737 MAX repülőgépen a Lufthansa Technik Budapest, de azt a cég nem közölte, hogy melyik légitársaság gépéről van szó. 

A meg nem nevezett ügyfél repülőgépére műholdas csatlakozási pontot (Satellite Antenna Assembly – SAA) és GSM antennát szereltek fel a német cég magyar leányvállalatának szakemberei, akik a szükséges külső munkák mellett az utaskabinban is kialakították a repülés közbeni internethasználat feltételeit.

A munkák elvégzéséhez a gép hátsó részén bizonyos belső elemeket is le kellett szerelni, mivel az antennák és az azokhoz tartozó borítás csavarjainak az ilyenkor szokásos módon a gép külső lemezburkolatán kellett helyet kifúrni, és azt belülről kell rögzíteni.

Illusztráció, a Norwegian EI-FYC lajstromjelű MAX 8-asán már rajta van a műholdas antenna (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Dietmar Focke, a Lufthansa Technik Budapest vezérigazgatója ennek kapcsán elmondta, a mostani munka elvégzése csak a kezdet volt, a cég jelenleg is fejleszti szolgáltatásait, céljuk pedig hogy teljes karbantartási hátteret biztosítsanak a 737 MAX típushoz is.

A cégvezető elmondása szerint ez magában foglalja az időszakos karbantartások mellett a nagyobb átalakítási munkákat is a gép külsején ugyanúgy, mint az utaskabinban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett a budapesti karbantartó vállalat készül a típus CFM LEAP-1B típusú hajtóművek karbantartására is, az első időszaki nagyjavítások elvégzése 2019-ben lesz esedékes.

Arról, hogy a mostani átalakítást mely légitársaság repülőgépén végezte el a Lufthansa Technik Budapest, a cég nem közölt információt, azonban korábban a magyar fővárosban végezték a hasonló munkálatokat Norwegian Air Shuttle Boeing 737-800-asain.

Nyáron megfordult a budapesti karbantartóhangárban a Flydubai diszkont légitársaság elsőként forgalomba állt 737 MAX 8-asa is. (Fotó: Boeing)