A repülőszemélyzet képzése céljából a Szöul-Dzsedzsu belföldi járatokon állítja utasforgalomba márciusban az első Boeing 787-9-esét a Korean Air. Összesen tízet rendelt az ázsiai légitársaság a típusváltozatból, az eredeti rendelését 2011-ben konvertálta a kisebb -8-asokról.
A Boeing legnagyobb gépeiből rendelt a Korean Air
Az információs oldalakra hivatkozva a ch-avitaion.ch portál ír arról, hogy megjelent a menetrendekben a Korean Air közeljövőben érkező Boeing 787-ese. A megrendelt tíz darab -9-es típusváltozatú repülőgép első példánya az ázsiai légitársaságnál március 7-től állhat forgalomba.
A routesonline.com szerint eleinte napi három Szöül-Dzsedzsu járatpáron egészen március 25-ig közlekedteti majd a Korean Air a Dreamlinert.
A General Electric-hajtóművekkel érkező típust a személyzet képzése miatt küldik belföldi járatokra.
A koreai nemzeti légitársaság 787-9-eseit 245 turista osztályú, 18 business és 8 első osztályú ülőhellyel rendezik be. Arról, hogy később hová járnak majd a típussal, egyelőre nincs hír.
A Korean Air az első Dreamliner-ügyfelek között volt, majd a program nehézkes indulása miatt többször is elhalasztották az első repülőgépek érkezésének időpontját. Végül 2011-ben a tíz darab -8-as változatra szóló megrendelését a légitársaság konvertálta ugyanennyi -9-esre, mondván, a nagyobb utasbefogadó-képesség előnyösebb nekik.
Amint az AIRportal.hu is megírta, később, 2013 őszén további egy 787-est rendeltek: VIP konfigurációban a kormányzat repüléseire szánják a -8-as típusváltozatú gépet, amely egyébként az információs oldalak szerint a 11-es gyártási sorszámú példány. Ez egyike a „terrible teens” néven emlegetett első daraboknak, amelyek súlyproblémákkal küzdenek.
A Korean Air nagy Boeing-ügyfél, története során az amerikai gyártó számos típusát üzemeltette már, jelenleg is sok található a flottájában a 737-esektől a 777-eseken át a 747-esekig, beleértve a legújabb verziókat is.
A már említett, három évvel ezelőtti megállapodásban rendeltek például 747-8i utasszállító változatokat, valamint 777-300ER-eket is.
Emellett a koreai cég Aerospace Division elnevezésű részlege beszállítója a 747-8-as és 787-es programoknak: a speciálisan hátranyilazott, raked wingtipnek nevezett szárnyvégeket gyártják.