A frankfurti járatüzemeltetési tilalom következtében egyre nehezedő helyzetében McDonnell Douglas MD-11F típusú teherszállító repülőgépeinek leváltását fontolgatja a Lufthansa Cargo. A német cargolégitársaság vezérigazgatója nem számol növekedéssel a 2012-es évre – adta hírül az Air Transport World internetes kiadása.

Teherszállító változatú McDonnell Douglas MD-11F típusú repülőgépeinek leváltását fontolgatja a Lufthansa Cargo, amely összesen 18 darab ilyen típusú repülőgépet üzemeltet flottájában. Döntés 2014-re várható és a háromhajtóműves MD-11-eseket váltó típus nagy valószínűséggel a Boeing 777-es Freighter lesz – derült ki Karl-Ulrich Garnadt vezérigazgató szavaiból.

A Lufthansa Cargo 2011 májusában öt darab Boeing 777-200F-re adott le megrendelést, mintegy 1.35 milliárd dollár értékben. A flottába újonnan érkező típus első darabja várhatóan 2016-ban érkezik meg a német céghez. A vezérigazgató most úgy nyilatkozott nincs más opció, még több 777-est kell rendelniük.

Vállalatának gazdasági helyzetét illetően Garnadt azt mondta nem tervez növekedést a 2012-es évre, “jelenleg 10%-os mínuszban vagyunk a tavalyi évhez képest” – tette hozzá, amit a sokkal kisebb piaci kereslettel magyarázott.

Nem voltak ilyen rosszak a Lufthansa Cargo kilátásai, amíg a frankfurti repülőtér tavaly októberben be nem szüntette az éjszakai járatüzemeltetés lehetőségét. A tilalom a vállalat 10 járatát súlytotta a mostani téli menetrendben, amely már most 20 millió eurós kiesést jelent. A vezérigazgató szerint, amennyiben nem módosítanak a járatüzemeltetési tilalmon, akár 40 milliós bevételkiesésük is lehet a 2012-es évben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansa Cargo eredeti, a 2012-es évre szánt terveiben még további két teherszállító repülőgép bérlését is kilátásba helyezte a nyári menetrend idejére, de a frankfurti tilalom következtében azonnal letettek ilyen irányú kapacitásfejlesztési programjukról. Ha ez így folytatódik és nem lesz számukra jó irányú változás, akkor elkezdik leváltani néhány MD-11-esüket az – eredetileg flottabővítésre és nem cserére szánt – újonnan érkező első Boeing 777-esekkel – nyilatkozta Karl-Ulrich Garnadt.

Forrás: Air Transport World (2012. január 31.) / Fotó: Lufthansa Cargo

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!