Az Iran Air 20 darab új generációs ATR 72-600-as repülőgép megvásárlásáról és további húsz példányra szóló opciós vételi jogról állapodott meg a francia turboprop-gyártóval. A megállapodást február 1-jén írták alá Teheránban az iráni nemzeti légitársaság és a francia repülőgépgyár képviselői.
ATR 72-600 adatok:
Utasférőhelyek: 68-78 ülés
Hajtómű: Pratt & Whitney 127M
Maximum felszállási tömeg: 23 000 Kg
Maximum hatótáv (teljes terheléssel): 1 665 Km
Az üzlet létrejöttében komoly szerepet játszottak a két állam közötti, a múlt héten magas szinten folytatott üzleti tárgyalások.
Az ország elleni gazdasági szankciók feloldását követően a felek erős potenciált látnak a belföldi légiforgalom és a regionális útvonalak fejlődésében.
Az ATR gyártotta 78 fős turbólégcsavaros repülőgépek ideálisak a regionális forgalom bonyolításához, melyek kisebb repülőtereken és akár szilárd burkolat nélküli futópályákon, vagy magashegyi régiókban található reptereken is képesek üzemelni.
Amint arról korábban beszámoltunk, az Iran Air előző héten írt alá gigászi repülőgép-beszerzésről szóló szerződést Párizsban az Airbus-szal, az ATR 50%-os tulajdonosával.
Annak a megállapodásnak a keretében a légitársaság összesen 118 új repülőgép, 21 darab A320ceo és 24 A320neo gépcsaládba tartozó repülőgépet, 27 darab A330ceo, 18 A330neo (-900), 16 darab A350-1000 és 12 darab A380-as megvásárlását vállalta. Ehhez jön hozzá a 20+20 regionális repülőgépről most megkötött szerződés.
Más francia cégek is profitáltak a szankciók feloldásából, mert ugyan csak a francia VINCI Airports repülőtér üzemeltető szándéknyilatkozatot írt alá Irán második és ötödik legnagyobb forgalmú – Mashhad és Isfahan – repülőterének fejlesztéséről. Mashhad 2014-ben 8,2 millió, Isfahan pedig 2,6 millió utast kezelt.