Ez év végéig megszerezheti a tanúsítást az Airbus A330 MRTT többfunkciós katonai géphez fejlesztett automatikus légi utántöltő rendszer, amelyet a gyártó a szingapúri légierővel közösen tesztel. 

Az Airbus Defence and Space, az európai repülőgépgyártó katonai leányvállalata a Flightglobal beszámolója szerint Szingapúr légierejével (RSAF) közösen végezte el az automatikus légi üzemanyag-utántöltő rendszer (A3R) repülési tesztjeit.

Forrás: Airbus

A programba bevonták a városállam Védelmi Tudományos és Technológiai Ügynökségének szakembereit is, segítségükkel a tesztsorozat alatt 88-szor csatlakozott más repülőgépekhez az A330 MRTT automatizált berendezése.

Az A3R-t nem csak másik A330 MRTT-vel, hanem Boeing F-15SG és Lockheed Martin F-16D vadászgépekkel is letesztelték, összesen 30 tonnánál is több üzemanyag átadásával.

A tanúsítás megszerzése és a tényleges szolgálatba állítás azonban nem jelenti azt, hogy az A3R kiváltaná a fedélzeti operátor szerepét a gépekben. A program az „okos tanker” koncepció része, amelynek célja a személyzet munkaterhelésének csökkentése, a biztonság növelése és a művelet-végrehajtás optimalizálása. Az első teszteket még 2020-ban portugál F-16-osokkal végezték, ekkor tesztelték először az A3R alapjait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Infografika az okos tanker koncepciójáról (Forrás: Airbus)

A repüléseken gyűjtött adatokat hamarosan kiértékelik, és a mérnökök ezek alapján készítik el a rendszer végleges változatát, amire a tervek szerint az idei év végéig megkaphatja az A330 MRTT a kiegészítő tanúsítást. 

Ezt követően Szingapúr lehet az első felhasználó, amely 2020 februárjában a városállamban rendezett légiszalonon írt alá együttműködési megállapodást az Airbus katonai leányvállalatával.