A Berlin két repülőterét üzemeltető és a Brandenburg repülőteret építtető Flughafen Berlin Brandenburg októberben készül bejelenteni a repülőtér megnyitásának dátumát, de az Aviation Week értesülései szerint az új légikikötő várhatóan már az év vége előtt részleges működésbe kezd.
Tovább csúszhat az új berlini repülőtér átadása
Eddig háromszor került halasztásra a megnyitás, legutóbb 2012 első felében konstrukciós hibák miatt. Azóta az építkezés lényegében leállt és a légitársaságok kénytelenek voltak továbbra is a zsúfolt Berlin Tegel és kifogásolható Berlin Schönefeld repülőtérről üzemeltetni járataikat.
Rainer Schwarz vezérigazgató távozását követően hónapokba telt az utód keresése, míg végül Hartmut Mehdorn, volt Air Berlin vezérigazgatóra esett a választás, hogy folytassa a Brandenburg projektet. Mehdorn felvetette azt az ötletet, hogy a Tegel repülőtér határozatlan ideig folytassa működését a Brandenburg megnyitása után is, azonban ezt a javaslatot a helyi politikusok és az Air Berlin illetékesei ellenezték.
A két repülőtér párhuzamos üzemeltetése magasabb leszállási költségeket hozna magával, köszönhetően a teljes költség növekedésének, ugyanakkor – az Aviation Week szerint – kapacitásbeli problémák merülhetnek fel a láthatáron: a Brandenburg repülőtér terminálja évi 20 millió utas fogadására lett tervezve, azonban a két, jelen pillanatban üzemelő repülőtér utasforgalma már most meghaladja ezt a számot – érvel a lap. Ezt viszont az üzemeltető vállalat hivatalos sajtóanyaga megcáfolja, mivel évi 25 milliós utasforgalommal számol, sőt szerintük évi 27 millió utas sem nehezítené meg a repülőtér működését.