Véglegesítette nyolc darab A350-900XWB-re szóló opciós foglalását a Finnair, amelynek így összesen 19 darab új generációs eXtra-Wide-Body Airbus lesz a flottájában. A oneworld-tag finn légitársaság távol-keleti és amerikai útvonalain készül üzemeltetni a típust.

Finnair A350-900XWB látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Finnair A350-900XWB látványterv. (Forrás: Airbus)

Még át sem vette az első A350-900-as típusát a finn légitársaság, máris újabb megrendelést érvényesített. Az előzőleg opciós formában lekötött nyolc gépre írt alá véglegesítést a Finnair, így összesen tizenkilencre növelve az európai gyártó által leszállítandó gépek számát.

Az első tizenegy megrendelt A350-900-as szálításai jövő év őszén veszik kezdetüket, amellyel a finnek lesznek a típus első európai üzemeltetői. Az aktuális listaárak alapján 295.2 millió dolláros, kompozit építésű gépből az Airbusnak egyébként igen szép számban, mintegy 550 darabot sikerült értékesítenie, amelyek bőven adnak munkát a gyártósoroknak. Ahhoz pedig, hogy időben leszállításra kerülhessenek az igényelt gépek jó előre kell gondolkodni a megrendelőknek is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Pekka Vauramo, a Finnair vezérigazgatója a szerződés kapcsán elmondta, stratégiájuk középpontjában áll a növekedés és azon előnynek a lehető leghatékonyabb kiaknázása, amely Helsinki egyedülálló földrajzi fekvéséből fakad, ahonnan a leggyorsabb összeköttetést tudják kínálni Európa és Ázsia viszonylatában. A vezérigazgató szerint az A350XWB, amely mind utas-, mind cargo kapacitásban fejlődést hoz, kulcsfontosságú szereplője lesz terveik megvalósításának. Maga a gépbeszerzés pedig csak aláhúzza elkötelezettségüket a fejlődés és egy világszínvonalú Airbus-flotta üzemeltetése iránt – tette hozzá.

A mára kevésbé költséghatékony A340-300-as típusaik váltására is érkező A350-900-asokat a Finnair három-osztályos elrendezésben egyenként összesen 297 utas szállítására alkalmasan rendezteti be. Ez egyébként tizennégy üléssel több, mint amennyit a legelső üzemeltető, a Qatar Airways telepít leendő A350-900-as típusaira, azok ugyanis két-osztályon 283 ülésesek lesznek.

2017-ig távoznak az A340-esek

Finnair A340-300. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Finnair A340-300. (Fotó: Airbus)

A légitársaság közleménye az A350-es forgalomba vezetését, valamint a négy-hajtóműves A340-300-asok kivonásának rendjét is részletezi. E szerint az első négy darab A350-900-ast 2015 második felében veszi át a légitársaság. Aztán 2016-2017 között hét darab A350-es érkezik a flottába, majd a most megrendelt 8 gép szállításai 2018-2023 között bonyolódnak.

Az A340-300-asok 2017-ig bezárólag kivonásra kerülnek a gépparkból. Az Airbus-szal kötött megállapodás szerint négy gépet maga a repülőgépgyár fog visszavenni.

Az Airbus 2011-ben állította le az A340-es gépcsalád gyártását. Négy-hajtóműves kereskedelmi típusuk azóta kizárólag az A380-800-as szerepel kínálatukban.

Helsinki járatával a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren is jelenlévő Finnair gépparkja jelenleg összesen 65 darab Airbus és Embraer gyártmányú repülőgépet számlál. A hosszú távú járatokat, amelyek üzemeltetésében az A350-900-as is részt fog venni, most 8 darab A330-300-as és 7 darab A340-300-as teljesíti. A Finnair annak idején elsők között szavazott bizalmat az A350-es programnak. Tizenegy gépre szóló megrendelési szerződésüket hét éve, 2007-ben írták alá.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!