A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) felmérése szerint a válaszadók döntő többsége még mindig nagyon fél attól, hogy egy repülőúton megfertőződik, közel 60 százalékuk ezért nem is akar utazni.

A szervezet lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a 11 országban, június első hetében készült közvélemény-kutatásának azt az eredményt hozta, hogy a válaszadók 58 százaléka a fertőződés elkerülése érdekében nem utazott repülővel, 33 százalék pedig a jövőben sem fogja a légiközlekedést használni, amíg tart a koronavírus-világjárvány.

Jelentősen csökkent azok száma, akik pár hónapon belül újra repülnének: áprilisban még a válaszadók 61, most már csak 45 százaléka jelezte, hogy rövid időn belül megtennék ezt.

Fotó: Hong Kong International Airport

A repülőtereken az utasok leginkább attól félnek, hogy a buszos beszállítás esetén túlzsúfolttá válik a jármű (59 százalék), de a check-in, az utasbiztonsági ellenőrzés és a beszállítás előtti sorban állás (49 százalék) is aggasztja őket. Az utasok 38 százaléka a repülőtéri mosdók használatától is tart.

A legtöbben (65 százalék) amiatt aggódnak, hogy repülés közben olyan utas mellett fognak ülni, aki fertőzött lehet. A fedélzeti mosdókat 42 százalék, a kabinlevegőt pedig 37 százalék ítéli kockázatosnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Arra a kérdésre, hogy milyen intézkedések bevezetésével éreznék magukat nagyobb biztonságban, 37 százalék a repülőtéri vírustesztelést, 34 százalék a kötelező maszkviselést, 33 százalék pedig a gépek fedélzetén az emberek közti távolság megtartását említette.

A válaszadók saját maguk is gondoskodnak a védelmükről, 77 százalék a korábbinál gyakrabban mos kezet, 71 százalék kerüli a nagy összejöveteleket, 67 százalék pedig a zárt terek mellett még a szabad levegőn is hord maszkot.

Fotó: AIRportal.hu

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban a közlemény szerint úgy fogalmazott: a kormányok, illetve a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) által kidolgozott eljárásrendek és intézkedések éppen azokra az aggályokra igyekeznek választ adni, amelyek a felmérésből is kiderültek.

Ezeket azonban a világ minden táján egységesen be kellene vezetni, és még így is sok időbe fog telni, amíg az utasok biztonságban érzik majd magukat a repülőtereken vagy a gépek fedélzetén.