Tizenegy darab Boeing 787-9-es Dreamlinerrel egészítette ki már folyamatban lévő megrendeléseit az All Nippon Airways. A japán légitársaság, amely elsőként állította forgalomba a kompozit anyagokból készülő, legújabb generációs Boeing 787-est összesen 66 darab Dreamlinerrel fog rendelkezni.

Saját közleményben tudatta az All Nippon Airways, hogy 11 darab hosszított törzsű, Boeing 787-9-est rendelt az amerikai repülőgépgyártól, amely 2018-2021 között vállalata a gépek szállítását.

A légitársaságnak, amely lassan egy éve, hogy 2011. szeptember 26-án átvette első Dreamlinerét 55 darab 787-esre volt rendelése a mai napig, ebből 13 darabot már át is adott a Boeing. Az újabb megrendeléssel az ANA flottája összesen 66 darab 787-est fog számlálni: 36 darab 787-8-ast és 30 darab 787-9-est.

A nagy hatótávú Dreamlinerek a flotta Boeing 767, valamint 777-200-as típusait hivatottak váltani az ANA flottamodernizációs elképzelései szerint.

Az All Nippon Airways a Boeing 787-es Dreamliner első üzembeállítója. Menetrendszerű járatot tavaly októberben indítottak a géppel. A típus jelenleg nyolc japán belföldi és egy nemzetközi (Tokió-Haneda – Frankfurt) útvonalat repül. A jövőbeni tervek között szerepel Tokió-Narita és San Jose (USA) összekötése, amely járat jövő év januárjában indul, de előtte még október 1-jétől Narita és Seattle (USA) között, valamint október 28-tól Haneda és Peking között is szolgálatba áll a típus 8-as szériájú változata.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Boeing 787-9 Dreamliner “házi festésben” (Forrás: Boeing Company)

Az ANA Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtóművel üzemelteti Boeing 787-eseit, így nem érintett abban az átvizsgálási eljárásban, amelyet amerikai hatóságok rendeltek el az elmúlt hetek General Electric GEnx meghibásodásai kapcsán.

A 787-9 törzse 6.1 méterrel hosszabb, mint a 8-as változaté, amely 56.7 méteres. A Boeing Commercial Airplanes adatbázisa szerint a típus 250-290 utas szállítására alkalmas (Az ANA egyelőre nem ismertette a fedélzeti konfigurációt). Hatótávolsága 14800 és 15750km közötti.

Az első gépátadást 2014-re tervezi a Boeing. A típus első megrendelője az Air New Zealand.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!