A Saudi Arabian Airlines a mostani száz útvonalát a jövőben kétszeresére kívánja növelni, ezzel újabb városok felé kíván járatokat üzemeltetni világszerte. A tervek végrehajtására szabott határidőt egyelőre nem közölte a légitársaság, ám számos lehetséges európai, ázsiai és észak-amerikai desztinációról említést tettek az érintettek – adta hírül az Arab News hírportál.

Abdul Aziz Al Hazmi, a nemzeti légitársaság vezérigazgatója elmondása szerint céljük, hogy Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában is megerősítsék jelenlétüket, utóbbi földrészen Kína és Indonézia a fő célpont. Mindezek mellett új piacok megnyitása is az asztalon van, ezek között Oroszország, Mexikó, Japán, Vietnám, Tajvan, valamint a régiónkból Csehország is a jövőbeni terveik között van.

“Megerősítjük útvonalhálózatunkat a SkyTeam szövetség támogatásával.” – mondta el a vezérigazgató a hírportálnak. A szaúd-arábiai légifuvarozó 2012 májusában csatlakozott a légiszövetséghez, amelynek tagja többek közt a Delta, az Air France, valamint a Czech Airlines is. A fent említett lehetséges új piacok közül egyedül Japán nem képviselteti magát légitársasági szinten a szövetségben. Mivel a közép-európai régióból Csehország van jelen a SkyTeam-ben, mind az Austrian Airlines, mind pedig a LOT Polish Airlines a Star Alliance tagja, ezért nem oly meglepő a Saudi Airlines Prága felé való irányultsága.

A Saudia Airbus A320 típusú repülőgépe Frankfurt repülőterén. (Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Saudia Airbus A320 típusú repülőgépe Frankfurt repülőterén. (Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)


Ami a konkrét célállomásokat illeti, egy hónapon belül újraindul a Saudia Manchester-i járata, valamint a közeljövőben Los Angeles is visszatér az útvonalhálózatba. Mindkét desztináció hetente háromszor érhető majd el az öböl-menti államból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Arabian Business szerint Al Hazmi vezérigazgató ugyancsak üdvözölte a szaúdi légügyi hatóság által két újabb légitársaság – a Saudi Gulf Airlines és a Qatar Airways hátterével működő Al Maha – számára kiadott engedélyeket, amelynek köszönhetően belföldi járatok üzemeltetésébe kezdhetnek, azonban Al Hazmi hozzátette, hogy a Saudia is bővíti kapacitását a határon belüli útvonalakon. A két új piaci szereplő ez év során indítja el első járatait Szaúd-Arábiában.

2020-ig a 28,5 milliós belföldi utasforgalomból 22 milliós részesedést kíván elérni a Saudia. Al Hazmi szerint az új szereplők piaci belépése egy lehetőség az utasok számára, hogy összehasonlítsák az általuk nyújtott szolgáltatást. Hozzátette, hogy tisztában vannak vele, hogy az irántuk való igény jelenleg nagyobb, mint a fennálló kapacitásuk.

Nyugdíjazták az utolsó Saudia Cargo Boeing 747-200F repülőgépet

A ch-aviation információi szerint a szaúdi légitársaság teherszállító ágazatának utolsó, HZ-AIU lajstromú Boeing 747-200F típusú repülőgépe is befejezte szolgálatát és jelenleg Dzsiddában várja a további sorsát, amely valószínűleg a Dammam repülőterén való tárolás, esetlegesen szétszerelés lesz. Habár a légitársaság saját tulajdonú B747-200F repülőgépe nyugdíjazásra került, azonban a jemeni Veteran Avia B747-200F repülőgépe wet-lease megállapodás keretében üzemel a Saudia Cargo-nak. A géppark a továbbiakban két darab Boeing 747-8F-ből és négy McDonnell Douglas MD-11F-ből áll majd, emellett wet-lease keretében további kilenc repülőgép marad aktív tagja az állománynak.

A most nyugdíjazott HZ-AIU lajstromú Boeing 747-200F teherszállító repülőgép a bécsi Schwechat repülőtéren. (Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A most nyugdíjazott HZ-AIU lajstromú Boeing 747-200F teherszállító repülőgép a bécsi Schwechat repülőtéren. (Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!