A múlt héten vette át első Airbus A321 típusú utasszállító repülőgépét a Philippine Airlines (PAL), amely az első abból a 64 gépes megrendelésből, amelyet még 2012-ben kötött a légitársaság. A flottamodernizációt célzó beszerzés során 44 darab A321-es és 20 darab szélestörzsű A330-as csatlakozik a gépparkhoz.

A Philippine Airlines által igényelt kabinkonfiguráció szerint az A321-esek kétosztályos elrendezésben, 12 business és 187 turista osztályú üléssel állnak szolgálatba. A flotta legújabb típusa elsődlegesen Ázsián belüli nemzetközi útvonalakat fog teljesíteni, de nem kizárt, hogy egyes belföldi járatokon is megfordul majd.

Az A320-as típuscsalád nem újdonság a Philippine Airlines flottájában, két kisebb képviselője, az A319-100 (4 db) és az A320-200 (26 db) már jó ideje részt vesznek az útvonalhálózat belföldi és regionális járatainak teljesítésében. A nagyobb utaskapacitást és/vagy hatótáv teljesítményt igénylő célállomásokra pedig kétféle szélestörzsű típus, az A330-300-as (8 db) és az A340-300-as (5 db) állnak rendelkezésre.

Az Airbus A321-es bevezetését követően az európai repülőgépgyár még az idén, várhatóan a harmadik negyedévben megkezdi az újonnan rendelt A330-asok szállításait és további négy darab A340-300-as is csatlakozik a flottához, amelyekkel az ősztől újra induló európai járatait készül üzemeltetni a vállalat.

A Philippine Airlines 2010 óta nem üzemeltethetett légi járatokat uniós (EU) országokba, mivel szerepelt azon a fekete listán, amely a repülésbiztonsági szempontból aggályos légitársaságokat sorolta, de az Európai Bizottság júliusi döntése értelmében a tiltás megszűnt, így ismét szabad az út a PAL gépei számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!