Április 10-én átvette az első ATR 72-600 típusú utasszállító repülőgépét a HOP!, az Air France regionális légitársasága. A dán Nordic Aviation Capital (NAC) lízingcég biztosította finanszírozási konstrukcióban a légitársaság összesen 5 darab ilyen új generációs ATR-rel frissíti a gépparkját az idei év folyamán.

A HOP! Air France első ATR 72-600-asa felszállás közben Toulouse-ból. A gép F-HOPY lajstrommal áll szolgálatba a légitársaságnál. (Fotó: ATR Aircraft) | © AIRportal.hu

A HOP! Air France első ATR 72-600-asa felszállás közben Toulouse-ból. A gép F-HOPY lajstrommal áll szolgálatba a légitársaságnál. (Fotó: ATR Aircraft)

A HOP! jelenleg több, mint száz repülőgépet számláló flottájában összesen 24 darab turbolégcsavaros ATR teljesít szolgálatot. Ezek között az ATR 72-es és a rövidebb törzsű ATR 42-es korábbi szériái is megtalálhatók. A repülőgépgyár közleménye szerint a légitársaság a 72-500-asait kezdte el most lecserélni a korszerűbb repülésirányító és fedélzeti kényelmi rendszerekkel ellátott, valamint nem utolsó sorban üzemanyag takarékosabb 72-600-asokkal.

A HOP! által választott kabinkonfiguráció szerint az új gépek fedélzetét összesen 72 utas szállítására alkalmasan rendezik be, amely egyébként két üléssel marad el a gyári katalógusokban a típusra megadott maximális utasférőhelynél.

ATR 72-600 adatok

Törzshossz: 27.1 méter
Szárnyfesztáv: 27 méter
Magasság: 7.65 méter

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Utaskapacitás: 68-74 fő
Hajtómű típusa: 2db Pratt&Whitney 127M (egyenként 2750 lóerő)
Utazósebesség: 510 km/h

Maximális felszállósúly: 23 tonna
Hasznos terhelhetőség: 7,5 tonna
Maximális hatótáv: 900 tengeri mérföld (1665km)

A HOP! első ATR 72-600-asa itt még a gyári F-WWEL berepülő lajstromban. (Fotó: HOP! Air France) | © AIRportal.hu

A HOP! első ATR 72-600-asa itt még a gyári F-WWEL berepülő lajstromban. (Fotó: HOP! Air France)

A turbolégcsavaros repülőgépeket gyártó, fele-fele arányban az Airbus Group és az olasz Alenia Aermacchi birtokában lévő ATR – Avions de Transport Régional 2007 októberében indította útjára az új generációs, 600-as típuscsaládjának fejlesztését. Először 2011-ben a nagyobb teljesítményű 72-600-as, majd egy évvel később a 42-600-as szerzett a forgalomba állításhoz szükséges típusengedélyt az EASA-tól.

A HOP!, amelyet az Air France 2013-ban hozott létre a regionális leányvállalatait egységesítve és egy légitársasággá formálva az Air France Group első ATR 72-600 üzemeltetője.

A HOP! a lyoni, valamint a párizsi (Orly) bázisairól naponta mintegy 600 járatot teljesít Franciaországon, illetőleg az európai kontinensen belül. A légitársaság a flotta legújabb turbolégcsavaros típusának teljesítményét Lionel Guerin, a HOP! alelnöke szerint nemcsak a meglévő járatai kiszolgálására, hanem az útvonalhálózata fejlesztésére, újabb járatok nyitására is fordítani kívánja.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!