A Virgin Atlantic első Boeing 787-9-ese a “Birthday Girl” nevet kapta, a légitársaság harmincéves fennállásának tiszteletére. A patinás brit fuvarozó a 787-9-es európai kibocsátó légitársasága címet is magáénak tudhatja a G-VNEW lajstromú gép érkezésével, mellyel elkezdődik a kompozit utasszállítók korszaka a brit fuvarozónál.

Méltóságteljesen érkezik a Virgin Atlantic zászlóshajója. (Fotó: Virgin Atlantic/facebook) | © AIRportal.hu

Méltóságteljesen érkezik a Virgin Atlantic zászlóshajója.
(Fotó: Virgin Atlantic/facebook)

A “Szülinapos Lány” a Boeing főhadiszállásáról Everett, Pain Fieldről elemelkedve 7400 kilométeres táv lerepülése után érkezett a Virgin Atlantic egyik központjának számító Gatwick repülőterére. Az új típus érkezésével elkezdődhet a brit fuvarozó legnagyobb financiális problémáját okozó négy-hajtóműves géppark az Airbus A340-300/600-asok és a Boeing 747-400-as Jumbók ritkítása.

A 787-9-es első menetrend szerinti útvonala a London Heathrow – Boston viszonylat lesz. A légitársaság azért választotta flottája zászlóshajójának a 787-9-est, mert 6 méterrel hosszabb a 787-8-asnál és ez akár plusz 40 utasüléssel növelheti a kapacitást, továbbá a 9-es hatótávolsága 830 kilométerrel nagyobb a rövidebb törzsű testvérénél.

A Virgin Atlantic 16 darab 787-9 Dreamliner megvásárlására kötött szerződést, de további 28 gép is érkezhet a flottába, ha az opciókat és a vásárlási jogokat érvényesíti a társaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 787-9-es rendelésállománya 400 darab körül áll, ezt a számot mintegy 60 operátor megrendelése adta össze.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!