Elindította menetrendszerinti budapesti járatát Emirates. A dubaji légitársaság szélestörzsű Airbus A330-as repülőgépei ezentúl a hét minden napján közlekednek a két város között. A nyitójáratot, amelyet a Budapest Airport ilyenkor szokásosan diadalív vízsugaras köszöntéssel fogadott a flotta A6-EAK lajstromú Airbus A330-200-as típusa teljesítette.

A nyitójáratot teljesító Airbus A330-200-as vízsugaras köszöntése... (Fotó: Ispán Tamás - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A nyitójáratot teljesító Airbus A330-200-as vízsugaras köszöntése… (Fotó: Ispán Tamás – AIRportal.hu)

...amely előzőleg így kezdődött a gépnek kijelölt állóhelyről nézve. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

…amely előzőleg így kezdődött a gépnek kijelölt állóhelyről nézve. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

A teljes didalív vízsugár az Airbus A330-as felett. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A teljes didalív vízsugár az Airbus A330-as felett.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A budapesti járatot az A6-EAK lajstromú 2002-ben gyártott A330-200-as nyitotta meg. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A budapesti járatot az A6-EAK lajstromú 2002-ben gyártott A330-200-as nyitotta meg. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Az Emirates flottájában összesen 21 darab A330-200-as teljesít szolgálatot, és ez a típus számít a legkisebbnek a gépparkban. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Emirates flottájában összesen 21 darab A330-200-as teljesít szolgálatot, és ez a típus számít a legkisebbnek a gépparkban. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Kijelölt, 34-es állóhelyére érkezik az A330-as, amelyet két utashíd is készenlétben várt a hatékony kiszolgálás érdekében. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Kijelölt, 34-es állóhelyére érkezik az A330-as, amelyet két utashíd is készenlétben várt a hatékony kiszolgálás érdekében.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)
Végre szélestörzsű utasgép Ferihegyen. Utoljára a Malév csődjének évében, 2012-ben közlekedett Budapestre rendszeresen Airbus A330-as, az ötcsillagos Hainan Airlines színeiben. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Végre szélestörzsű utasgép Ferihegyen. Utoljára a Malév csődjének évében, 2012-ben közlekedett Budapestre rendszeresen Airbus A330-as, az ötcsillagos Hainan Airlines színeiben. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Magyarország zászlajával a kezében az egyik pilóta. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Magyarország zászlajával a kezében az egyik pilóta.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)
Emirates-mosoly az AIRportal.hu-nak. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Emirates-mosoly az AIRportal.hu-nak.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Az Emirates első Airbus A330-200 típusú repülőgépe a mai napon, helyi idő szerint délelőtt 11:20-kor menetrend szerint leszállt a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 31R futópályáján. Ez a pillanat fontos mérföldkő a magyar polgári légiközlekedés történetében, hiszen a mai nappal először létesült napi rendszerességű, szélestörzsű repülőjárat a Perzsa-öböl térségébe.

Az Emirates első, EK 111 számú járata helyi idő szerint reggel 8:20-kor indult útjára a Dubaji Nemzetközi Repülőtérről, és alig több mint 5 óra repülési időt követően, délelőtt 11:20-kor landolt Budapesten, ahol riporterek hada, magas rangú magyar és Egyesült Arab Emirátusokból érkezett tisztségviselők, illetve a légiközlekedési iparág vezetői fogadták. Az első járatot a repülőtéri tűzoltók a szokásoknak megfelelően, a forgalmi előtérre történő beguruláskor vízágyú-diadalív köszöntéssel fogadták. Az Emirates naponta közlekedő szélestörzsű repülőjárata Dubaj és Budapest között a két ország közötti kereskedelmi- és egyéb gazdasági kapcsolatok dinamikus növekedése, illetve a kétirányú turizmusban tapasztalható jelentős bővülés révén megnőtt utazási igényeket hivatott kiszolgálni.

„Az új, napi rendszerességű budapesti járatunk hozzájárul a további növekedéshez, és a dubaji központunkban elérhető kiváló összeköttetések révén új lehetőségeket teremt a magyar kereskedelem és turizmus számára. Az Emirates által több mint 60 távol-keleti, ausztrálázsiai, nyugat-ázsiai, indiai-óceáni és közel-keleti célállomásra üzemeltetett járatok elérése a magyar üzletemberek és turisták számára egyaránt előnyös. Meggyőződésünk, hogy ez az új útvonal támogatni fogja Magyarország azon törekvését, hogy szorosabb gazdasági kapcsolatokat alakítson ki a keleti régióval, és a kereskedelem és a turizmus terén a további növekedés motorja lesz” – nyilatkozta Thierry Antinori, az Emirates kereskedelmi vezérigazgató-helyettese és alelnöke. „Biztos vagyok abban, hogy az Emirates által nyújtott kiváló terméket és díjnyertes kiszolgálást magyar ügyfeleink is nagyra fogják értékelni. Új, napi járatunk további légi összeköttetéseket teremt, amelyek javítják az átszállási lehetőségeket a Budapestről induló utasok számára. Nagy öröm számunkra, hogy ezentúl a magyar utazók is hozzáférhetnek az Emirates globális járathálózatához, és élvezhetik országunk, a pezsgő és izgalmas Dubaj híres vendégszeretetét, világszínvonalú látványosságait, meleg időjárását és gyönyörű, homokos tengerpartjait.”

„A Budapest Airport számára igen nagy öröm, hogy a magyar légiközlekedés történetének újabb mérföldkövét ünnepelhetjük. A Budapesthez hasonló, gyorsan növekedő piacok esetében kiemelten fontos, hogy világszínvonalú légitársaságok járatait tudjuk ajánlani utasainknak. Ezért is nagy boldogság számunkra, hogy az Emirates napi rendszerességű, széles törzsű gépekkel üzemeltetett járatot indított Budapest és Dubaj között. Ennek révén utasaink kiváló átszállási lehetőségekhez jutnak az Emirates dubaji elosztó-központján keresztül.” – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. „A Budapestre irányuló külföldi turizmus az európai piacok átlagát meghaladó módon növekszik, a magyar GDP-előrejelzések pedig egyre biztatóbbak, ezért úgy véljük, ez az ideális időpont ennek a járatnak az elindítására. Bízunk benne, hogy az útvonalon használt gépeket az Emirates hamarosan még nagyobb kapacitásúakra cserélheti az növekvő igények miatt.”

Az Emirates budapesti járatának megnyitása egybeesik a légitársaság új Ügyfélszolgálati Központjának holnapi megnyitójával, amely további 300 munkahelyet teremt a magyar fővárosban. Ez több millió dolláros, hosszú távú beruházást jelent a magyar gazdaságba, amely az új járatnak köszönhetően létrejövő új munkahelyeken felül további, jelentős gazdasági előnyökkel jár. A Dubaj és Budapest közötti prémium kategóriás repülőjárat az előrejelzések alapján évente mintegy 200.000 utast hozhat a Budapest Airport számára, és további 250 munkahelyet teremt a repülőtéren, illetve a magyar idegenforgalomban.

Az Emirates Dubajba közlekedő, Airbus A330-200 típusú repülőgépeinek fedélzetén az első osztályon (Business Class) 27, a turistaosztályon (Economy Class) pedig 251 ülés található. A téli menetrendi időszak során az EK 111 számú járat reggel 8:20-kor száll fel Dubajból, és délelőtt 11:35-kor érkezik meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Az EK 112 számú járat délután 3:05-kor indul Budapestről, és este 11:30-kor landol a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren (az összes időpont helyi idő szerint van megadva). Az Airbus A330-200 rakterében 12 tonna légi áru szállítására is lehetőség van, az Emirates SkyCargo révén.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!