Megérkezett Chilébe a LAN Airlines első Airbus A321-es utasszállító repülőgépe. A LATAM Airlines Group-ban működő dél-amerikai légitársaság december 4-én ünnepelte a santiagói Comodoro Arturo Marino Benítez nemzetközi repülőtéren a flotta legújabb keskenytörzsű típusát.
Az Airbus A320-as gépcsalád leghosszabb törzsű tagjának bevezetése nemcsak a légitársaság, hanem az ország légiközlekedésének történetében is egy új fejezetet nyit, mivel a CC-BEA lajstromú A321-211(WL) gép átvételével a LAN vált a típus első chilei üzemeltetőjévé.
Törzshossz: 44.51 méter
Szárnyfesztáv: 35.8 méter
Magasság: 11.76 méter
Hatótávolság: 5590 kilométer (Sharkletes változat)
Hajtómű: 2db V2500-A5 vagy CFM56-5B
Utaskapacitás: 185 fő (két-osztályos konfig.)
Maximális felszállósúly: 93.5 tonna
Aktuális listaár: 110.1 millió USD
A LATAM összesen 48 darab Airbus A321-est rendelt a csoport számára, amelyből a LAN flottáját gazdagító A321-esek igen sűrű, egy-osztályos elrendezésben összesen 220 utas szállítására alkalmas fedélzettel érkeznek a légitársasághoz, így egy-egy járaton csaknem félszáz (46) utassal tudnak többet szállítani a meglévő A320-asokhoz képest. Ezt a kapacitás többletet a LAN a belföldi járatain készül kamatoztatni, de aligha kizárható, hogy olykor sor kerül majd egy-egy nemzetközi viszonylatú regionális járat teljesítésére is.
A fedélzetet az idei FIDAE légi szalon alkalmával bemutatott vadonatúj kabinberendezés szerint rendelte meg a LAN, amely az új formatervű, nagyobb lábteret ígérő ülések mellett korszerű, mobileszközökön keresztül elérhető szórakoztató rendszert is magába foglal.
A CFM-56-os hajtóművekkel választott, és Sharklet szárnyvégekkel ellátott A321-esekről még azt is tudni érdemes, hogy ebben a 220 üléses konfigurációban a LAN legnagyobb szállítókapacitását kínálják az országhatárokon belül közlekedő járatokon. Az ezeken a vonalakon szükség esetén előfordult Boeing 767-300ER gépek ugyanis csak 217 utassal tudtak felszállni, igaz két-osztályos elrendezésben és szélestörzsű kényelemmel.
A chilei LAN Airlines és a brazil TAM Airlines egyesülésével 2012-ben létrejött LATAM Airlines Group egyébként a dél-amerikai régió legnagyobb, mintegy 230 gépet számláló A320-as flottájával rendelkezik, ami annak fényében is figyelemre méltó számadat, hogy az Airbus közlése szerint napjainkban körülbelül 500 darab A320-as típus működik latin-amerikai légitársaságok üzemeltetésében. Az év hátralévő részében a LAN még további két A321-es átvételére készül.