Megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyét a Rolls Royce Trent 1000-TEN hajtóműve, amelyekkel a Boeing 787 Dreamlinereit szerelik majd fel.

Fotó: Rolls Royce

A gyártó közleménye szerint az első hajtóművek már készen vannak arra, hogy leszállítsák őket a Boeing Seattle-i gyárába, hogy ez év végén forgalomba álljon az első, ezzel a hajtóművel szerelt Dreamliner.

A legutóbbi hajtóműtesztekről szinte az egész világ tudomást szerzett, a pár hete egy 787 Dreamlinerrel óriási, az Egyesült Államok szinte egész területét lefedő 787-est az égre rajzoló, 18 órás út során ugyanis pont ezt a hajtóművet tesztelték az engedélyek beszerzéséhez.

A TEN (Thrust, Efficiency and New technology) hajtóműverzió az ezresnél némileg erősebb, nagyobb tolóerőt biztosít úgy, hogy fogyasztása alacsonyabb, zajkibocsátása pedig jóval alacsonyabb, mint a korábbi hajtóműveknek, mindez az új közepes nyomású kompresszornak köszönhetően.

A Rolls Royce ezzel a hajtóművel igyekszik kifogni a General Electric vitorlájából a szelet, az amerikai cég ugyanis a GEnx hajtóművel egyelőre 668 – 425 arányban vezet az angolok előtt, már ami a Dreamlinerre leadott rendeléseket illeti.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.