Engedélyt adott az USA közlekedési minisztériuma a Breeze Airways számára az üzemelés megkezdéséhez legfeljebb 22 repülőgéppel, a légitársaság még a nyári csúcsszezon előtt elindítaná járatait.
Az üzleti modelljében felvázolt légitársaságra piaci igény mutatkozik, így kiadta az Egyesült Államok közlekedésért felelős tárcája (DoT) a start-up Breeze Airways szükséges engedélyeit – írta meg a Flightglobal.
A Salt Lake City-i központú céget a légiközlekedésben jártas vállalkozó, David Neeleman alapította még 2019-ben Moxy projektnévvel, majd a már jelenlegi márkával 2020-ban szerette volna elindítani az első járatokat, de a koronavírus-járvány és az utazási korlátozások keresztülhúzták a terveket.
A Breeze Airways csapata az oltási program fellendülésétől azt reméli, hogy még a nyári csúcsidőszak előtt elindíthatja járatait.
Bár jelenleg korlátozott számú repülőgépre és csak menetrend szerinti járatokra kaptak engedélyt, a gépek fedélzetén az utasok és csomagjaik mellett plusz teherárut, és postai küldeményeket is fuvarozhatnak.
A korábbi közlemények szerint a Breeze Airways elsősorban kisebb-közepes amerikai repterek közvetlen összekapcsolására, azaz a másodlagos piacokra kíván fókuszálni, olyan útvonalakon teremtenének összeköttetést, amelyeken jelenleg csak a nagy átszálló-központokon keresztül lehet repülni.
A légitársaság a legújabb információk szerint nyaralójáratokat is üzemeltetne, az Egyesült Államokban ez tipikusan Floridába és más déli államokba irányuló útvonalakat jelenthet.
Ehhez flotta már van, 16 gépből álló, vegyesen Embraer E190-esekre és E195-ösökre szóló bérleti szerződéséből három példányt már átadott a Nordic Aviation Capital (NAC) lízingcég, és az alapító-tulajdonos másik érdekeltségétől, a brazil Azultól is tervezik ugyanilyen gépek bérlését, amíg az Airbus el nem kezdi átadni a megrendelt hatvan A220-300-ast.