Megkapta a kereskedelmi járatok üzemeltetéséhez szükséges légi üzemeltetői engedélyt a Volga-Dnepr csoport német leányvállalata, a Cargo Logic Germany (CLG), a cég lipcsei bázissal, Boeing 737-es áruszállítókkal kezdi meg működését.

Az orosz gyökerű Volga-Dnepr légitársasági csoport legújabb cége szeptember 16-án jelentette be, hogy megszerezte a német polgári légiközlekedési hivataltól a kereskedelmi üzemeléshez szükséges légi üzemeltetői engedélyt (Air Operator Certificate – AOC).

A Lipcse/Halle nemzetközi reptéren bázist felállító CLG hivatalosan 2018 negyedik negyedévében nyújtotta be a hatósághoz az engedélyre vonatkozó kérelmét, és először idén júniusban engedélyezték a cégnek repülőgépek üzemeltetését, de még nem kereskedelmi céllal.

A mostani tanúsítvány megszerzésével a Cargo Logic Germany teljes jogú légitársasággá vált, szabadon folytathat kereskedelmi repülési tevékenységet.

Első körben az Európán belüli szállításra koncentrálnak, ehhez már megvan a kezdeti kettő, utasszállítóból áruszállítóvá átalakított Boeing 737-400F típusú repülőgép.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Boeing 737-400F a Cargo Logic Germany színeiben (Forrás: Cargofacts)

A cég tulajdonosa a Cargo Logic Holding, a csoport érdekeltségi körében működik az orosz Volga-Dnepr Airlines, az Air Bridge Cargo (ABC) Airlines, és a London Stansted-központú Cargo Logic Air is. A légitársaságok között szoros az együttműködés.

Az ABC és a VDA, illetve az angliai vállalat közös jellemzője, hogy kizárólag nagyméretű repülőgépekkel, Boeing 747-esekkel és An-124-esekkel végzik tevékenységüket, nagyméretű rakományokra és hosszútávú szállítmányozásra koncentrálva.

A CLG-t ezzel szemben az Európában is folyamatosan növekvő piaci szegmens, az expressz áruszállítási igények kiszolgálására hozták létre – mondta el az ATW Online-nak Jorrit Dubois vezérigazgató.

A cég kezdetekben charter kapacitást kínál, később pedig az expressz csomagküldő, ún integrátor cégek és e-kereskedelmi szolgáltatók számára teljesít majd járatokat. A bővülés motorja az egyre nagyobb forgalmat bonyolító e-kereskedelmi piac. Ennek szerves része az ún. egy éjszakás kézbesítés, ekkor a vevőhöz 24 órán belül kell, hogy megérkezzen az adott termék.

Jorrit Dubois hangsúlyozta, a cégalapításnak semmi köze a Brexithez, nincs tervben, hogy a most brit lajstrom alatt repülő 747-esek akárcsak egy részét is német AOC alatt regisztrálják újra. Ebből következően a Cargo Logic Air-nél sem várhatók ehhez kapcsolódó változások.

A Cargo Logic Germany flottája a tervek szerint 2022-ig a mostani kettőről tíz gépre bővül.

A harmadik gép alig pár hónapon belül megérkezik a szintén a csoporthoz tartozó, orosz Atran Airlinestól. Az átalakított 737-est eredetileg is Németországba szánta a VDA-csoport, de az jócskán előbb elkészült, minthogy oda kerülhetett volna üzemeltetésre, így Oroszországban kezdte pályafutását.

A cargo piac csökkenése és a túlkínálat az orosz cégcsoport eredményeire is rányomta a bélyegét

A Volga-Dnepr csoport augusztusban átszervezéseket hajtott végre a vállalat vezetésében a vezérigazgatói és értékesítésért felelős felső vezetői pozíciókban, mert a cégcsoport első féléves pénzügyi teljesítménye az elvárt szint alatt maradt, a szállított áru mennyisége 6%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

A vártnál szerényebb teljesítmény okai között az áruszállítási piac világszerte tapasztalható csökkenését, a szegmensben jelen lévő kapacitás-túlkínálatot és üzemelési problémákat emelte ki a vállalat közlése.

A vállalat egy átszervezési programot is bejelentett, amelynek fő céljai között a költségcsökkentés, hatékonyságnövelés, a szolgáltatások minőségének javítása és a speciális szolgáltatások fejlesztése szerepel.

Fotó: AIRportal.hu