Megkezdi a közepes hatótávolságú, európai útvonalakon használt Airbus A320-as családba tartozó gépeinek cseréjét a Finnair, 2020-ban érkezhetnek az első új gépek.

Az online is elérhető adatbázisok szerint a Finnair jelenleg 8 A319-est, 10 dasrab A320-ast és 19 darab A321-est birtokol, a legfiatalabb az A321-es flotta, átlagosan 7,5 évesek, az A320-asok 16, az A319-esek 17 évesek, így ezek esetében indokolt lehet a csere.

Az ATW Online szerint Christine Rovelli, a társaság kancellárja azt mondta, a középkorú flotta megérett már a cserére, ezért elkezdtek gondolkodni azon, mivel váltsák ki ezeket a repülőgépeket. Hozzátette ugyanakkor, nem tudja, mikor hozzák meg ezt a döntést, de a gépek kora nem indokolja, hogy 2020 előtt megkezdjék a kivonásukat.

A Finnair A319-ese Budapesten (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

A rendelés leadásáig még át kell tekinteni a cég fejlődési stratégiát is, ettől függően ugyanis változhat a megrendelt gépek száma.

Pekka Vauramo leköszönő vezérigazgató korábban azt mondta, a döntést még 2018-ban meghozhatják és megindulhatnak a tárgyalások a lehetséges partnerekkel, akikkel a 2023 utáni időszak gépigényéről is tárgyalni szeretnének.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Meglepő lenne, ha ebben a Boeing komolyan labdába tudna rúgni, hiszen a Finnair flottájában 12 darab Embraert leszámítva csak Airbusok vannak, az A330-asokat éppen most kezdték el leváltani A350-esekkel.

A Finnairnak egyébként kimondottan jól ment eddig a szekér, ebben az évben szeptemberig az előző évihez képest 12 százalékkal nőtt a bevételük, üzemi eredményük 8 százalékkal nőtt és 160 millió eurót tett ki.