Az előzetes terveknek megfelelően, időben megkezdték az első 737 MAX prototípus elkészítését a Boeing renton-i gyáregységének dolgozói. A gyártás a 737 MAX szárnyainak összeszerelésével indult meg, melyek az elsőként legyártott tesztgép alkatrészei lesznek.
„A renton-i gyáregységünk dolgozói a világon a legjobbak az egyfolyosós repülőgépek gyártásában és ez a csapat most a jövőt építi azzal, hogy elkezdték összeszerelni az első 737 MAX repülőgépet.” – jelentette ki Keith Leverkuhn a Boeing 737 MAX programért felelős alelnöke.
„Az, hogy az előre tervezett időben elértünk ehhez a mérföldkőhöz, a 737 MAX sikerének záloga és visszaigazolja az integrált tervező és gyártó csapatunk sikerességét.” – tette hozzá.
A Boeing új technológiával, automatizáltan szereli össze a 737 MAX szárnyait borító paneleket és a szerkezeti tartókat. A szerelőknek csak az előre legyártott elemeket kell megfelelően elhelyezni a gépsoron, a szegecselés és az ahhoz szükséges lyukak kifúrása teljesen automatizáltan történik. Ettől a Boeing nem csak a gyártás gyorsulását, hanem a minőség javulását is várja.
Az elkészült szárnyakat az év későbbi részében szerelik majd fel a renton-i gyár új, központi végszerelő egységében a 737 MAX törzsére. Az új gyártósor abban segíti a Boeing-et, hogy az első 737 MAX repülőgépet a közben teljes sebességen pörgő 737NG gyártósortól elválasztva készítsék el, elsajátítva és tökéletesítve a MAX esetében alkalmazott új technológiákat. Mindeközben a renton-i gyárnak az előző generációs NG repülőgépek havonta 42 darabos gyártási rátáját nem kell csökkentenie a prototípus építése miatt.