Megkezdte a Wizz Air a Flex szolgáltatással kapcsolatos kompenzációban érintett utasok értesítését, a levélben a légitársaság az ügyintézés folyamatairól minden információt megad.

A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az érintett utasok a levélben minden információt megkapnak arról, hogy milyen formában és milyen határidőkkel juthatnak hozzá a kompenzációhoz. Akik a csatolmányban található levelet megkapták, további teendőjük nincs.

A kompenzációt a Wizz Air a fogyasztók WIZZ fiókjában írja jóvá, amely öt évig használható fel, vagy váltható készpénzre. Az átváltással kapcsolatos tudnivalókról egy későbbi emailben tájékoztatja az utasokat a légitársaság. Öt év elteltével a fel nem használt kreditek értékét a Wizz Air az SOS Gyermekfalu Alapítványnak utalja át.

A Wizz Air közleményében jelezte, hogy a Gazdasági Versenyhivatal döntésének értelmében módosította a Wizz Flex szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatát és informatikai fejlesztéseket is végerehajt a Wizz Flex teljes körű, egyszerű és fogyasztóbarát igénybevételéhez.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Mint arról korábban beszámoltunk, a Gazdasági Versenyhivatal fogyasztói panaszok alapján kezdett el vizsgálódni a Flex szolgáltatással kapcsolatban. Az utasoknak ezzel lehetőségük van repülőjegyük módosítására járatmódosítási díj nélkül, az eljárás viszont olyan részletszabályokat tárt fel, amelyekről a fogyasztók feltehetően nem kapnak megfelelő tájékoztatást, de ezek értelmében jelentősen csökkenthetik az ingyenes járatmódosítások számát.

Hirdetés

Az eljárásában a légitársaság kötelezettségvállalást ajánlott fel, amelyet a GVH elfogadott. Ennek megfelelően a légitársaság mintegy 250 millió forint kártérítést fizet azoknak az utasoknak, akik Wizz Flex szolgáltatást vásároltak.

A kompenzációban részesülő fogyasztók száma összességében 120 ezer és 220 ezer közé tehető, az átlagos összeg pedig 8,3 euró lesz utasonként.

Hirdetés