Az amerikai repülőgépgyártó megkezdte a 737MAX típus indító légitársasága, a Southwest első Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépének összeszerelését. Ez lesz az első olyan 737 MAX, amely az átadását követően légitársaságnál üzemel majd és utasokat is szállít.
A repülőgép strukturális összeszerelését a múlt héten kezdték meg a Boeing rentoni üzemében. A kész törzsre felszerelésre kerülnek a szárnyak, a vízszintes és függőleges vezérsíkok, a futóművek és a hajtóművek.
Amint arról korábban beszámoltunk, az eredetileg tervezett 2017. harmadik negyedévi átadásánál akár fél évvel előbb szolgálatba állíthatja az első példányt a Southwest.
Az új generációs hajtóművekkel felszerelt 737 MAX 2016. január végén sikeresen teljesítette szűzrepülését. A Wall Street Journal értesülései szerint maga a gyártó jelezte a megrendelőknek, hogy arra készüljenek, hogy hat hónappal előbb vehetik át a megrendelt Boeing 737 MAX gépeket.
Az első 737 MAX december 8-án gördült ki a Boeing rentoni gyárából. A 737 MAX a jelenlegi Next Generation továbbfejlesztett változata, amely egyebek mellett gazdaságosabb CFM Leap 1-B hajtóműveket és új, kettős tollazatú szárnyvégeket (wingleteket) kap a költséghatékonyabb üzemelés érdekében.
A Boeing számításai szerint az új modell 20 százalékkal kevesebb kerozinnal is beéri az első NG-khez képest, a mostani, wingletekkel felszerelt NG széria gépeihez képest pedig 14%-kal fogyaszt kevesebbet. A repülőgép székenkénti üzemelési költsége 8 százalékkal alacsonyabb lesz, mint versenytársának, az Airbus A320neónak.
A MAX-okra eddig összesen 3072 rendelés érkezett, az A320 neókból viszont az Airbus eddig 4400-at adott el, és az első gépet már átadták üzemeltetésre a Lufthansának.