A hét elején megkezdte McDonnell Douglas MD-11 típusú utasszállító repülőgépeinek forgalomból való kivonását a KLM Royal Dutch Airlines. Az elsőként távozó MD-11-es hétfőn teljesítette utolsó kereskedelmi járatát – adta hírül a háromhajtóműves típussal foglalkozó md-eleven.net oldal.

Július 2-án, hétfőn teljesítette utolsó kereskedelmi járatát a KLM PH-KCH lajstromú, Anna Pavlova nevére keresztelt McDonnell Douglas MD-11-ese. A repülőgép Indiába, Új Delhibe repült utoljára menetrendszerinti járaton és onnan érkezett vissza a bázisrepülőtérre, Amszterdamba KL872-es járatszámmal.

A holland légitársaság hosszú ideig kitartott a McDonnell Douglas szélestörzsű típusa mellett. A KLM ugyanis az egyetlen európai légitársaság, amelynek flottájában utasszállítóként – a rajongók nagy örömére – még jelen van a klasszikus három-hajtóműves.

A KLM-nek hétfő óta összesen 9 darab, 285 utasférőhelyes MD-11-ese maradt. A vállalat 2006-ban még mintegy 100 millió eurót költött a kabin felújítására, amely program keretében a teljes MD-11 flottáját modernizálta, új ülések, burkolati elemek és kárpitok kerültek a gépek fedélzeteire, de ez mit sem változtat a döntésen, a típusnak mennie kell.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A PH-KCH lajstromú MD-11-es a KLM-nél kezdte pályafutását 1995-ben. 17 éves szolgálat után vonták ki a forgalomból és most a kaliforniai Victorville-be repülik, ahol a hírek szerint szétbontják. A soron következő MD-11-esek, amelyek hasonló sorsra jutnak a PH-KCI és PH-KCF lesznek. Előbbi szeptemberben, míg utóbbi októberben búcsúzik a flottától, amely a tervek szerint 2015-ben már nem fog rendelkezni a típussal.

Az MD-k helyettesítését rövid távon a két-hajtóműves Airbus A330-asokkal és Boeing 777-esekkel fogják megoldani. A jövő azonban a legújabb generációs, kompozit anyagokból készülő Boeing 787-es Dreamlineré, valamint az Airbus A350XWB-é, amelyeknek hosszított törzsű változataiból komoly megrendelést tett tavaly szeptemberben az Air France-KLM csoport. A KLM-nél elsőként a 787-9-es fog szolgálatba állni, amelyet 2016-ra vár a légitársaság.

A KLM-nél nagy múltra tekint vissza a típus, az elődmodell, a DC-10-es 1972-től egészen 1995-ig szolgált a flottában.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!