Kezdetét vette az Airbus legújabb szélestörzsű repülőgéptípusának, az A350 eXtra-Wide-Body első példányának végszerelése. A munkálatok az Airbus vadonatúj toulouse-i gyártósorán, a 19.7 méteres középső és a 21 méteres első törzsrész összeszerelésével vették kezdetüket.
A most készülő első repülőgép a földi terhelési tesztek főszereplője lesz. Az első repülőképes példány, az MSN1-es végszerelése a nyár folyamán veszi kezdetét.
Az Airbus A350XWB törzse három részből áll: az elülső, középső és hátsó elemek, valamint az orr-futó összeszerelése a gyártósor 50-es állásában fog megtörténni. Ezt követően halad a szerkezet a következő, 40-es állásba, ahol a szárnyak és a vezérsíkok felszerelését végzik. Mindeközben egy másik munkacsoport már a fedélzet berendezését is megkezdi, sőt feszültség alá is helyezik az addig kiépített elektromos rendszereket, hogy mihamarabb megkezdődhessenek – a gyártó többi programjához képest ebben a fázisban egyébként korábbi – rendszertesztek.
A középső törzsrész április 4-én érkezett meg az Airbus St. Nazaireben található üzeméből, a szállítást a gyár egyik különleges szállítórepülőgépe, az A300-600ST Beluga végezte. Az elülső törzsrész jóval korábban, még tavaly december 23-án érkezett meg Toulouseba. A hátsó törzs Hamburgból, míg a szárnyak Broughtonból fognak érkezni az elkövetkező hetekben.
Az Airbus A350XWB az európai repülőgépgyár vadonatúj középkategóriás szélestörzsű típusa. A hosszú távú járatokat teljesíteni képes repülőgép tervezése során a legújabb aerodinamikai technológiák kerültek alkalmazására a lehető legmagasabb fokú hatékonyság elérése érdekében. Az Airbus szerint az A350-es üzemeltetési költségei, beleértve az üzemanyagtakarékosságot is 25%-kal kedvezőbbek a jelenleg üzemelő konkurens típusokhoz képest. Az Airbus A350-es szerkezeti felépítményének több mint 70%-át a legkorszerűbb anyagok alkotják: a könnyű kompozit anyagok aránya igen jelentős 53%, a fennmaradó hányad titán és legúajbb generációs alumínium ötvözet.
Az Airbus A350XWB típuscsalád háromféle változatban rendelhető: háromosztályos fedélzeti kialakítást alapul véve az A350-800-as 270, míg a hosszabb törzsű A350-900 és -1000 változatok 314-350 utas szállítására lesznek alkalmasak.
Az Airbus korábbi közlése szerint a berepülési programhoz összesen 5 repülőgépet építenek. Az első felszállás tervezett ideje 2013-ban várható. A típus első üzembeállítója a Qatar Airways lesz, amely a jelenleg érvényben lévő ütemterv szerint 2014 első félévében kapja meg első A350-esét.
Forrás: Airbus (2012. április 5.)