A Sólyom Airways hat repülőgép lízingelésére írt alá szerződést Londonban – közölte Vágó József, a légitársaság vezetője kedden az MTI-vel, hozzátéve, hogy még augusztus 20-a előtt Budapestre érkezik az új magyar légitársaság első gépe.
Kiszivárgó információk, találgatások, pletykák a szakmában és a médiában, politikai szimpátiától függő vélemények, nyilatkozatok, ellentmondásos, a cég üzleti modelljét eleve életképtelennek minősítő cikkek, előre nevetség tárgyává tett elnevezés, domain kalózoknak látszó cégek által lefoglalt webcímek – így indul az új magyar légitársaság története. Részletek…
Vágó József kiemelte, hogy a Sólyom Airways már szerdán reggel beköltözik irodáiba a budapesti Liszt Ferenc-repülőtéren, és még augusztusban megkezdi a jegyek értékesítését járataira.
Arra a kérdésre, hogy mikor indul az első járatuk, Vágó József elmondta: az indulás nem csak rajtuk múlik, a gépek üzembe helyezése és magyar lajstromba vétele a légügyi hatóság feladata.
„Mi a magunk részéről az első gépet idehozzuk augusztus 20-a előtt, folyamatosan bejön a hat gép, és szeretnénk velük minél hamarabb elindulni” – fogalmazott Vágó József.
Ha van jobb ötleted, most itt a lehetőség. Rajzolj logót, tervezz mintát egy A320-asra és küldd el a terved a solyom@airportal.hu emailcímre.
A kezdeményezés nem hivatalos, nincs köze a légitársasághoz, nyeremény nincs. Az ötletek közül kiválasztjuk, megszavazzuk a legjobbakat az AIRportal.hu-n és az első 3 tervet eljuttatjuk a Sólyom Airways vezetésének. Ha a légitársaság nyitott rá, a nyerteseket összekapcsoljuk a légitársasággal, hátha látnak fantáziát a legjobb ötletekben!
A Sólyom Airways 6 repülőgéppel indul el még az idén, de 2017-re már 50 gépes flotta szerepel a terveikben – mondta Vágó József, aki jelenleg is Londonban tartózkodik. Az MTI kérdésére jelezte: további gépek lízingelése kapcsán újabb tárgyalásokat folytat.
Kifejtette: felkínálják a kormányzatnak, hogy augusztus 20-án, a nemzeti ünnep alkalmából a légi parádén átrepülnek az első géppel a Duna felett. Charterjáratok és menetrend szerinti járatok indítását is tervezik, elsősorban európai, azon belül pedig alapvetően nyugat-európai célpontok felé – fűzte hozzá.
Vágó József szólt arról is, hogy a hat repülőgép üzemeltetéséhez a kezdéskor 350-400 munkatárssal kell rendelkezniük, de egy hónapon belül 700-ra növelik alkalmazottaik számát. Az utaslétszámot 2014-ben 3 millió, 2017-re pedig már 8 millió utasra becsülte.
A légitársaság vezetője elmondta, hogy egyesült arab emirátusokbeli és ománi befektetők finanszírozzák a működést, de maga a Sólyom Airways három magyar magánszemély tulajdonában van, ők hárman finanszírozták – több száz millió forintos beruházással – a társaság eddigi indulását és működését. Kiemelte, hogy a társaságban az államnak „semmiféle közreműködése nem volt eddig, és nem is lesz (…), az állam nem lesz tulajdonos”.
Vágó József azt is megerősítette, hogy a Sólyom Airways az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft.-re és a korábbi Malév földi kiszolgáló cégére, a Malév Ground Handling Zrt.-re is vételi ajánlatot nyújtott be, erre a tulajdonos magyar államtól még nem kapott visszajelzést.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az MTI megkeresésére azt közölte, hogy a Légügyi Hivatal vizsgálja a Sólyom légitársaság alapítására benyújtott kérelmet, és erről határozatot hoz.
Ismertették: légitársaság alapításához két alapvető hatósági engedély szükséges: egy üzemben tartási és egy működési engedély, de kell egy műszaki alkalmassági engedély is.
A Sólyom légitársasággal kapcsolatos hatósági eljárások folyamatban vannak, azonban kereskedelmi légi személyszállításra jelenleg nem rendelkezik engedéllyel a társaság – közölte az NKH. Hozzátette, a hatósági eljárások szakszerű lefolytatása körülbelül 90 napot vesz igénybe, de a tényleges engedélyezés ideje nagyban függ attól, hogy a kérelmező az előírt dokumentumokat megfelelő tartalommal és szakmaisággal terjeszti-e be a hatóságnak.