Januárban állítja menetrend szerinti forgalomba első Boeing 787-9-esét az Air France, kairói járatain. A kabinban a légitársaság új business-székei kapnak helyet, a repülőgép összesen 276 utast tud majd szállítani. Eközben a Boeing készül az ötszázadik 787-es átadására is, ha sikerül az év hátralévő hónapjaiban 33 darabot leszállítani, akkor meglehet ez a mérföldkő az idén.
Kigördült az új gyártási rendben készült első Dreamliner
Egy évvel azután, hogy átvette első Boeing 787-9-esét a KLM, a légitársasági holding másik nagy tagja, az Air France is készül a típus bevezetésére. Az aero.de cikke szerint a napokban gördült ki az everetti gyárból az 500. sorszámú példány, már teljes francia festésben.
Az AerCap lízingcégtől bérelt repülőgépen az Air France a legújabb kabintermékét alakítja ki. Összesen 276 ülőhely lesz benne, 30 a business-osztályon (a Zodiac gyártmánya), 21 a prémium turistán és 225 a normál turista részlegen. Ez az új berendezés egyébként a légicég Boeing 777-300ER típusain is megtalálható, a jövő év végétől pedig az Airbus A330-asokat is ilyen székekkel alakítják át.
Amint a német hírportál emlékeztet rá, az Air France 787-9-eseinek belső elrendezése ezzel a felosztással csaknem olyan lesz, mint a flotta A340-300-asainak.
A várhatóan még idei gépátvételt követően 2017 januárjában Kairóba küldi elsőként menetrend szerinti forgalomba a típust a francia légitársaság.
Eközben az Air France azt is bejelentette nemrég, hogy az A380-asok belső átalakítását elhalasztották: az új székek az eddig tervezett 2017 helyett csak 2019-től kerülnek be az óriásgépekbe. A jelenlegi business-osztályú ülések számos versenytárséhoz képest kedvezőtlenebbek, mert nem alakíthatók teljesen vízszintessé.
Ötszáz, ami négyszázkilencvenhét
Az aero.de másik, szintén friss híre szerint a Boeing arra készül, hogy még az idén átlépi az ötszáz darabot a forgalomba állt 787-esek száma. Az első kilenc hónapban 104 darabot adtak át, így az utolsó negyedévben még 33 hiányzik az ötszázas mérföldkőhöz.
Az Air France fentebb említett, első 787-ese, bár az 500. gyártási számot viseli, valójában csak a 497. példány.
Az amerikai repülőgép-gyártónak jó esélye van egyébként arra, hogy át tudjon adni 33 darabot ez év végéig, mert a harmadik negyedévben (júliustól szeptemberig) 36 példányt szállított le az üzemeltetőknek.