Sikerült befektetőt találnia, így megmenekült a csődtől a berlini központú Germania, a cég közlése szerint a hosszútávú üzemelése is biztos, a foglalások biztatóak.

Az ATW Online információi szerint a családi tulajdonban lévő, független légitársaság az előzetesen várt 15 millió eurónál több friss tőke juttatásáról tudott megállapodni. A pénz a társaság várakozásai szerint a következő héten érkezik meg.

A légitársaság a honlapján is publikált közleményében azt írta, ezzel a tőkeinjekcióval nem csak a rövid-, de a közép- és hosszútávú üzemelés is biztosított. Emellett bizakodásra ad okot, hogy jól állnak az előzetes foglalásokkal: a 2019-es nyári menetrendi időszakra egyelőre több foglalás érkezik, mint tavaly ugyanilyenkor. A cég egyben biztosította az utasokat és beszállítóit is, hogy az üzem zavartalan marad.

Illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu)

Hozzátették ugyanakkor, hogy a Germania a jövőben felgyorsítja, vagy szükség esetén módosítja a cég átstrukturálásának folyamatát.

A légitársaság január 9-én jelentette be, hogy üzeme biztosításához friss tőkére van szüksége és többféle opciót is vizsgálnak.

Hirdetés

A vállalatcsoport charterjáratokat üzemeltet, valamint wet lease alapon bérbe ad gépeket személyzettel együtt távolabbi helyekre, például afrikai országokba. svájci és bolgár leányvállalatával együtt összesen 37 géppel (9 Boeing 737-700-assal, 21 Airbus A319-essel és 7 A321-essel) rendelkezik.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetés múlt héten publikált egy diagramot, amely azt mutatja, hogy bár az utóbbi időben csökkent a kerozin ára, az európai légiközlekedésben továbbra is számos kihívással kell szembe néznie a cégeknek. A profit 70 százaléka a három nagy szövetségnél landol, a maradék jelentős részén pedig a Ryanair/easyJet/Wizz Air fapados trió, illetve a Turkish Airlines és az Aeroflot osztozik. A többi cég minimális nyereséget termel, vagy veszteségesen üzemel.

Grafika: IATA