Az Airbus fejlesztésének köszönhetően az A330-300-as és A330-200-as repülőgépeit mostantól megnövelt, 242 tonnás maximális felszállósúlyú (MTOW) változatokban, a nagyobb A330-300-as változatot pedig megnövelt üzemanyag kapacitással is kínálja ügyfeleinek 2015-től – adta hírül közleményében az európai repülőgépgyár.

Az új maximális felszállósúly a megnövelt üzemanyag kapacitással kombinálva lehetővé teszi majd az új A330-300-as repülőgépeket üzemeltető légitársaságok számára, hogy nagyobb terheléssel és hosszabb távolságokra repüljenek. A maximális terhelés mellett körülbelül 500 mérfölddel nő majd az új repülőgépek hatótávolsága a ma ismert 235 tonnás A330-300-ashoz képest és 350 mérfölddel a mai 238 tonnás A330-200-ashoz viszonyítva.

Az A330-300-as üzemanyag felvevő képességét úgy növelik meg, hogy ezen típus esetében most első alkalommal teszik elérhetővé a szárnyban található középső tartályok használatát, amelyek eddig csak az A330-200 hosszú távú változatában voltak használatosak. A megnövelt üzemanyag kapacitásnak köszönhetően a légitársaságok akár Dél-Kelet Ázsia és Európa közötti utakra is használhatják majd a típust, pl. nyugati irányban Kuala Lumpur és Frankfurt vagy Párizs között leszállás nélkül repülhetnek, visszaúton pedig plusz árut szállíthatnak.

Airbus A330-200-as változat Rolls-Royce hajtóművekkel. Grafika: Airbus

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!