2015. május 1-jén az Air China, a Kínai Népköztársaság Star Alliance szövetséges nemzeti légitársasága elindította budapesti járatát, amely ezentúl a hét négy napján, hétfőnként, szerdánként, péntekenként és vasárnaponként biztosít légi összeköttetést a Pekingi Nemzetközi Repülőtér és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között.
Újra lesz Peking- Budapest járat
Pekingben ünnepelte új budapesti járatát az Air China
A mai nappal elérhetővé vált hosszú távú útvonalon az Air China-flotta szélestörzsű Airbus A330-200-as típusai közlekednek, amelyek kétosztályos fedélzeti elrendezésben egyenként összesen 237 utasnak adnak férőhelyet.
Az első járatot teljesítő B-6079 lajstromú Airbus A330-ast, amely 19:25-kor ért földet a 31R futópályán a Budapest Airport diadalív vízsugaras köszöntéssel és szokásos, ez alkalommal Rubik-kockát formáló ünnepi tortával fogadta, Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, Xiao Qian, Kína magyarországi nagykövete, valamint Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója jelenlétében. A járatnyitáson szépszámú, kínai és magyar sajtóküldöttség vett részt.
A nyári menetrendben a CA721 számú járat délután 13:00-kor száll fel Pekingből és 17:20-kor érkezik Minszkbe, ahonnan 18:50-kor indul tovább Budapestre. A magyar fővárosban 19:40-kor történt landolást és a járat felkészítését követően mint CA722 a kínai légitársaság gépe 21:10-kor indul vissza közvetlenül Pekingbe, ahová másnap 12:40-kor érkezik meg.
Az Air China budapesti járatainak földi kiszolgálásáért a Malév Ground Handling (MGH) felel. A nyitójárat napján a Rolls-Royce Trent 772B-60 hajtmóművekkel szerelt, 2006-os évjáratú Airbus A330-as kivételesen a 2A terminálhoz közel eső R278A számú külső állóhelyre érkezett. A továbbiakban azonban a 2B terminál szélestörzsű gépek fogadására alkalmas utashídja fogja kezelni és kiszolgálni a járatot.
Az Air China által biztosított magyar-kínai összeköttetés másik fontos aspektusa az utas-, mellett az áruforgalom. A járat jelentős mértékben elősegíti a két ország közötti cargo forgalom fellendülését, mivel a magyar export termékek mostantól akár átrakópont nélkül, közvetlen járatokon is eljuthatnak Kínába. Az Air China A330-200-as típusa gépenként akár 10 tonnás szállítási kapacitást is rendelkezésre bocsáthat az útvonalon.
A légitársaság az első járat érkezése alkalmából repülőtéri sajtótájékoztatót nem szervezett. Az előző napon, április 30-án Pekingben az Air China kereskedelmi igazgatója, valamint a járatnyitásban érintett két célország, Fehéroroszország és Magyarország diplomáciai képviselőinek, magyar részről Szilas Cecília nagykövet jelenlétében tartottak járatindító ünnepséget.
Budapest és Peking között utoljára, az Air Chinát megelőzően a Hainan Airlines üzemeltetett menetrendszerű járatot. A légitársaság a Malév csődjét követően kivonult, megszüntette az útvonalat. Az utolsó járata 2012. március 2-án szállt fel a magyar fővárosból vissza, Pekingbe.