Visszafordult Szófiába a Wizz Air Szófia – Bologna-ba tartó járata június 16-án kedden. A W6-4363 számú járat személyzete azért döntött az út megszakítása és a Szófiába történő visszafordulás mellett, mert a repülőgép pilótafülkéjének bal oldali szélvédője az emelkedés közben, mintegy 27.000 lábas magasságban, Szerbia légterében megrepedt.

A Wizz Air egyik A320-as gépe. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Wizz Air egyik A320-as gépe. (Fotó: AIRportal.hu)

A járatot a légitársaság HA-LPJ lajstromjelű Airbus A320-as repülőgépe teljesítette, mely a felszállást követően 40 perccel biztonságosan landolt Szófiában.

A repülőgép fedélzetén 173 utas és 5 fős személyzet tartózkodott, nem sérült meg senki.

Több portál kényszerleszállásról írt

A szélvédő megrepedése esetén a sztenderd eljárás, hogy a repülőgéppel biztonságos magasságba kell süllyedni, hogy az utazómagasságon a gép belseje és a külső levegő közötti nagy nyomáskülönbség miatt a sérült szélvédő nehogy tovább repedjen, illetve annak érdekében, hogy a repülőgép a sérült szélvédő miatt nehogy kihermetizálódjon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szélvédő megrepedése esetén az utasok és a repülőgép biztonsága érdekében meg kell szakítani az utat és le kell szállni, azonban ez csak a bulvársajtóban minősül kényszerleszállásnak.

Tévesen jelent meg több portálon, hogy a “repülésirányítás” (légiforgalmi irányítás) rendelte volna el a leszállást. Minden ilyen esetben a döntés joga és teljes felelőssége a légijármű kapitányáé.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!