A repülőtéri hószolgálat 56 éves dolgozója hóeltakarítás közben munkagépével belecsúszott egy, a repülőtéren 1995 óta tárolt, légiutas-kísérők képzéséhez használt ex-Malév Tu-154-es szárnyába Stuttgartban. A szakember súlyos sérüléseket szenvedett, kiszabadításához le kellett vágni a repülőgép szárnyát.
Súlyos sérülésekkel vitték kórházba tegnap a stuttgarti légikikötő 56 éves alkalmazottját tegnap reggel – adta hírül a német Esslinger Zeitung tegnapi cikke. A férfi a repülőtéri hószolgálat egyik járművével végzett munkát a repülőtér déli előterén, amikor a jeges felületen a lassan közlekedő munkagéppel belecsúszott egy Tupoljev 154-es szárnyába.
A szakember beleszorult a szétroncsolódott járműbe, ezért a repülőtéri tűzoltóságnak a sérült kiszabadításához le kellett vágnia Tupoljev szárnyát. A rendőrség tájékoztatása szerint az anyagi kár közelítőleg 150.000 euróra tehető. Az eset a légiforgalomban nem okozott zavart.
A balesetben érintett repülőgép a korábban a HA-LCB lajstromjelet viselő Tu-154B2 volt, mely 1995 óta áll a stuttgarti repülőtéren. A repülőgép 1973. szeptember 29-én került a Malévhez, összesen 26 140 repült órát teljesített. A Tupoljevet csak földi feladatokra használják, a légiutas- kísérők realisztikus környezetben itt gyakorolhatják a gépek vészkiürítését, ezen felül kiemelt repülőtéri gyakorlatokon is szolgálatot teljesít.
Somogyi-Tóth Péter és Kiss Gergely az iho-n tavaly megjelent videója a repülőgépről:
Az épen maradt magyar Tu-154-esekre rájár a rúd
Fotó: Samu Ádám / AIRportal.hu
2012-ben az LCElemért (HA-LCE) darabolták fel Ferihegyen, most a stuttgarti repülőtéren álló, hibátlan állapotú, nagy gonddal őrzött és karbantartott LCBélának pecsételődhet meg a sorsa a szerencsétlen baleset következtében.
Remélhetőleg a magyar repüléstörténet szempontjából nagy értékű repülőgép nem kerül olyan méltatlan sorsra, mint ferihegyi társa.
A repülőgép megmentése érdekében egy, a magyar polgári légiközlekedés értékeinek megóvását kiemelt fontossággal kezelő csoportosulás – melynek tagjai tagjai: Somogyi-Tóth Dániel, Samu Ádám, Tóth Gábor, Ruzsom Zoltán – haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a német üzemeltetőkkel. A fejleményekről természetesen beszámolunk az AIRportal.hu-n.
Két archív kép az LCB-ről (Forrás: Aeronews archív):
Címlapfotó: Somogyi-Tóth Péter