Felhagy dubaji járatának üzemeltetésével az Austrian Airlines. Az osztrák légitársaság szeptember 13-án indít utoljára menetrendszerű gépet az Egyesült Arab Emírségek nagyvárosába, javarészt ezzel átadva az útvonalat a konkurenciának. Az indoklás szerint túlkapacitás keletkezett, amelyben az Austrian nem látja értelmét a további versenynek. Inkább más úti célokra koncentrál.

Más útvonalakat választott inkább az Austrian a Boeing 767-300ER típusai számára. (Fotó: Austrian Airlines) | © AIRportal.hu

Más útvonalakat választott inkább az Austrian a Boeing 767-300ER típusai számára. (Fotó: Austrian Airlines)

Az Austrian Airlines a szeptember 13-án induló és másnap, 14-én Bécsbe visszatérő utolsó dubaji járatát követően a Lufthansa Group utasainak Frankfurton, Zürichen és Münchenen keresztül kínál csatlakozásokat az Öböl-menti nagyvárosba.

Azoknak az utasoknak, akik nem ragaszkodnak a Lufthansa-csoporton belüli utazáshoz bőven marad választékuk: az Emirates és a Flydubai közvetlen járatai, valamint szükség esetén dohai átszállással a Qatar Airways szolgáltatásai közül is választhatnak. A katari légitársaságnak napi 19 járata van a bázisa és Dubaj között.

Az Austrian Airlines eredetileg 1996-ban indította el a dubaji járatát, amellyel jelenleg heti ötszöri, szélestörzsű Boeing 767-300ER típussal kiszolgált összeköttetést kínál az OS839/840 járatpáron. Az osztrák légitársaság a járattörlést azzal indokolta, hogy az elmúlt években túlkapacitás alakult ki, a kiéleződött árversenyben naponta összesen mintegy 800 ülés állt az utasok rendelkezésére, amely számukra fenntarthatatlanná tette az útvonalat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság ezért döntött úgy, hogy a kapacitásaikat inkább új úti célok felé koncentrálják Miamit, Mauritiust és Colombót megnevezve az utazóközönség számára. Az új járatok közül leghamarabb október 16-án az Amerikai Egyesült Államokba, Miamiba indul az Austrian heti ötszöri összeköttetéssel, majd október 27-től heti egyszer elérhetővé válik Colombo, Srí Lanka legnagyobb városa, és rá két napra, október 29-től heti kétszer Mauritius is rendszeres útvonallá válik.

Az Austrian dubaji kilépésének legnagyobb nyerteseként az osztrák piacon 2004 óta jelenlévő Emirates nevezhető meg. A légitársaság naponta kétszer közlekedik Dubaj és Bécs között, nagyteljesítményű, megnövelt hatótávú Boeing 777-300-asait használva, amelyet korábban már szerettek volna a kétszintes A380-800-asra váltani, de az osztrák légügyi hatóság elutasította azt. Tekintettel rá, hogy a Lufthansa Group érdekei minden bizonnyal továbbra is ellentétesek az Emirates óriásgépének bécsi megjelenésével, ebben aligha várható változás.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!