Csaknem öt éves működés után június 1-jétől megszünteti moszkvai járatát a Cathay Pacific, amely addig még változatlanul, hetente háromszor biztosít közvetlen összeköttetést Hong Kong és az orosz főváros között.
Az eredetileg 2010 júliusában nyitott útvonalon a Cathay Pacific a kezdetektől fogva heti háromszor repült. A légitársaság közlése szerint a járatot a magas üzemeltetési költségei, valamint az egyre csökkenő utasforgalom miatt nem érdemes fenntartaniuk, ezért hozták a megszüntetésről szóló döntésüket.
Azoknak, akik június 1-je utánra foglaltak helyet alternatív megoldást kínálnak. A tájékoztatás nem részletezi, de ilyenkor vagy a jegyár visszafizetése, vagy átfoglalás az, amit a légitársaság nyújtani szokott. A jövőt illetően a Cathay nem kíván teljesen kivonulni az orosz piacról, jegyértékesítő hálózatuk megmarad és nyugat-európai, közel-keleti, illetőleg ázsiai célpontjaikon keresztül várják továbbra is az utasokat. Oroszországban a közös légiszövetség, a oneworld révén az S7 Airlines a Cathay Pacific elsőszámú szövetségese, ezért velük együttműködve kínálnak járatokat nemcsak Moszkvába, hanem más, az országon belüli célpontokra is.
A Cathay Pacifc a moszkvai járatait a nyitás óta a négyhajtóműves A340-300-as Airbusaival repüli, amelyből a flottának összesen tíz darab van. A típus fedélzetén business, premium economy és economy osztályokon összesen 265 utas foglalhat helyet.
A minősítetten ötcsillagos Cathay Pacificnek Európában Londonba, Manchesterbe, Düsseldorfba, Frankfurtba, Amszterdamba,
Párizsba, Milánóba, Rómába és március 29-től Zürichbe vannak közvetlen járatai. Moszkva megszünésével tehát összesen kilenc városba.
Legutóbb február végén adtunk róla hírt, hogy két jelentős közel-keleti légitársaság, az Etihad Airways és a szintén oneworld-tag Qatar Airways is visszavesz moszkvai kapacitásaiból, az előre meghirdetett Boeing 787 Dreamliner helyett inkább mégiscsak keskenytörzsű típusokkal fenntartva az útvonalat, sőt az Etihad nemcsak a géptípusban, hanem a menetrendben is változtat, március 1-je óta napi háromról kettőre csökkentve a sűrűséget.