Megújítja keskenytörzsű gépeinek fedélzetét a British Airways. A brit légitársaság a múlt héten állt neki az Airbus A380-as és Boeing 787-es inspirálta belső berendezés kiépítésének, amely csaknem 100 darab az európai, illetőleg belföldi útvonalakon is közlekedő Airbust érint.
Vadonatúj kabinbelsővel igyekszik az európai kontinensen belül közlekedő utasainak korszerű kiszolgálására a British Airways. Az új ülések és burkolati elemek a versenyképesesség megőrzése mellett természetesen legalább annyira szolgálják a hatékonyság növelését is.
A B/E Aerospace-től érkező bőrülések a legújabb trendet követik, a vékonyított háttámlájuknál fogva értékes millimétereket nyernek a fedélzetre, amely utasnak és légitársaságnak egyaránt előnyös. Előbbi kicsivel nagyobb lábteret és megújult ergonómiát, míg utóbbi a keskenyebb kivitelből adódóan néhány újabb ülés telepítéséből húzhat hasznot.
A British Airways igyekszik is ezt kihasználni, a felújítást követően az EuroTraveller turista kabinjába készülnek az eddigieknél több üléssel, amely nagyobb kapacitást és kedvezőbb jegyárakat hoz egy-egy járatnak.
Csodák persze nincsenek, a rendelkezésre álló hellyel gazdálkodni kell, amit az is alátámaszt, hogy a BusinessTraveller magazin értesülései szerint az üzleti osztályon szűkítik az üléstávolságot, a jelenlegi 34 inchesről a turistán uralkodó 30 inchesre, de a business ettől még business lesz, marad a 2-2-es, középen kimaradó helyű, asztalkának állított elrendezés és az exkluzívabb kiszolgálás.
Manapság, amikor 2-3 órás utakra gyakorta már üzletemberek sem ülnek fel business osztályra, nem ördögtől való a döntés, hogy inkább az economy zónára koncentrál a British és ott próbál meg minél több utast szerezni, egyébként is épp elég feladat ez az előrenyomuló low-cost légitársaságok tengerében.
A kellemes hangulat érdekében, ugyancsak a szélestörzsű flotta legújabb gépeiről származó LED-technológiájú kabinvilágítás kerül kiépítésre, amely változtatható színénél fogva varázsol az utazás különböző fázisaihoz illő, a British imázsával harmonizáló világot: a beszálláskor kékes, az étkezéskor lágy gyertyafényes, repülés és leszállás közben nyugalmas fehér fényt.
A fedélzeti internetet illetően, amely egyre inkább elvárás, mintsem luxus az utasgépeken is várható előrelépés. A British már tárgyalásokat folytat 4G alapú hálózati lefedettség megvalósításáról gépeire, amellyel pionír lehet Európában.
Mindezeken felül a környezetvédelem sem utolsó szempont, a könnyebb kivitelű üléseknek köszönhetően a British Airways körülbelül 5%-kal lesz képes csökkenteni az egy utas/kilométerre vetített szén-dioxid kibocsátását, amely fontos eleme a kitűzött emissziós politikának, a vállalat ugyanis 2050-ig összességében 50%-os redukciót szeretne elérni.