Hamarosan megkaphatja a légialkalmassági engedélyét a Boeing 757-esekbe és 767-esekbe szerelhető új, digitális kijelzőkkel felszerelt pilótafülke.

A United Parcel Service (UPS) amerikai expressz küldeményeket szállító cég megkezdte a digitális műszerekkel felszerelt első Boeing 757-200 Freighter gép tesztelését.

Az új rendszernek kiegészítő, utólagos beszerelhetőséget igazoló engedélyt (STC) kell kapnia az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól, melynek kiadására a Boeing 757-es típusra május 5-e körül kerülhet sor a UPS várakozásai szerint.

Az első modernizált Boeing 757 pilótafülke. (Forrás: UPS)

Emellett már megkezdték a rendszer beépítését a UPS egyik Boeing 767-300F áruszállító gépébe is, így hamarosan a szélestörzsű típuson is elkezdődhet az engedélyeztetési folyamat, mely várhatóan június elejéig tart majd – írja a Flightglobal.

A cég ezután 75 darab 757-ese mellett fokozatosan mind az 59 767-esét is korszerűsítené az új rendszerrel, így könnyítve meg pilótái munkáját, a még várhatóan jó ideig szolgálatban maradó típusokon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Rockwell Collins által kifejlesztett csomaggal ugyanis a személyzet munkája jelentős mértékben egyszerűsödik, a régi kisméretű CRT kijelzőket három darab, nagyméretű LCD megjelenítő váltja fel, amelyek hasonlóak a 787 Dreamlineren és 737 MAX-en találhatóakhoz.

Az Airbusok sem ússzák meg a korszerűsítést

Ahelyett, hogy váltótípust keresne a 757-eseknél és 767-eseknél is korosabb Airbus A300 Freighter gépei lecserélésére, a csomagküldő cég ezt a típust is modernizálni kívánja.

A Boeingokhoz képest ebben esetben jóval nagyobb léptékű, átfogóbb átalakítást szeretne a UPS, az öreg CRT kijelzők mellett a komplett repülési irányító és navigációs rendszert, és a központi fedélzeti számítógépet is le szeretnék cserélni.

Bár a koncepció még korántsem tart megvalósítási fázisban, a jelenleg tervezőasztalon levő elképzelés szerint a koros Airbusokba a Honeywell Primus Epic termékén alapuló rendszer kerülne.

Emellett az átalakításokat nem külső cég végezné, hanem a gépeket eredetileg gyártó európai vállalat, amelynek a projekt megvalósítására és engedélyeztetésére 2019-ben nyolc-kilenc hónapra bérbe adná egyik A300-asát a UPS.

Az átalakításra ezen gépek esetében van a legnagyobb szükség, mivel a gépek fedélzeti számítógépe annyira elavult, hogy a repüléshez szükséges útvonalpontok és eljárások közül nem tudja az összeset tárolni, a háttértárba csak az USA légtértérképének fele fér el.

Az új rendszer a kor elvárásainak megfelelően már komplett globális adathalmaz tárolására képes lesz, így a UPS nem látja akadályát annak, hogy minimum 2035-ig szolgálatban tartsa azokat.

A jelenlegi és tervezett pilótafülkéje az A300-asnak. (Forrás: UPS)