Huszonhat gépes flottával, valamint nagyjából ezer munkavállalóval indítanák újra a South African Airways-t (SAA). Az első fázis jövő év januárjáig tart, és a tervek szerint 2023-ban lehet az első nyereséges év.

A Flightglobal azt írta, a következő nyolc hónapban fokozatosan kezdik el növelni a Dél-Afrikai Köztársaság nemzeti légitársaságának flottaméretét, 7 szélestörzsűt állítanak forgalomba az év végéig, emellett 9 keskenytörzsű és 10 regionális típus állhat szolgáltba.

Ha minden a tervek szerint halad, jövő januárban az eredeti géppark 40 százaléka fog repülni az SAA színeiben.

Az utazási korlátozások feloldásának függvényében először belföldi, majd regionális és nemzetközi járatokat repülnek főként Afrikában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az interkontinentális összeköttetések csak később indulnak el, de a tervek között szerepel a londoni, frankfurti, New York-i, washingtoni és perthi járat elindítása.

Az SAA az első három hónapban mintegy ezer munkavállaló foglalkoztatásával számol, a létszámot a piaci körülmények, és az utazási igények fogják befolyásolni, de januárig nem fogja meghaladni a munkavállalók száma a 3 ezret. Korábban a légitársaság 4700 embernek adott munkát.

A terv úgy fogalmaz: az SAA működésének stabilizálódása a feltétele az üzemméret bővítésének, de a fenntarthatóságot mindig előtérbe kell helyezni.

Ezek figyelembe vételével a cég irányítói úgy számolnak, hogy nagyjából 1,5 milliárd USA-dollárnak megfelelő dél-afrikai randba fog kerülni a cég újraindítása. Emellett az első három évben 365 millió dollár körüli veszteséget várnak, amely jóval alacsonyabb, mint az előzetesen becsült 1,1 milliárd dollár.

Az érdekeltek csütörtökön tanácskoznak, és döntenek arról, hogy belevágnak-e a tervbe. A társaság tavaly december óta csődvédelemben működik, csődbiztosok üzemeltetik.