Csődvédelem alá helyezte a dél-afrikai kormány a South African Airwayst, és megkezdi a cég radikális átalakítását. Ennek során nem csak tőkét emelnek a társaságban, de fenntartható és növekvő pályára akarják állítani az állami tulajdonú céget.

Pravin Gordhan, az állami vállalatok minisztere a helyi ZNBC hírportál szerint azt mondta, a csődvédelmi ejárás egy helyi változatát alkalmazza majd a kormány a cég átalakítása során. Ennek részeként a South African Airways tőkéjét összesen 4 milliárd randdal (274 millió dollár) megemelik, és úgy alakítják át a társaságot, hogy az erősebb, fenntarthatóbb legyen. További részleteket nem közölt.

Fotó: AIRportal.hu

Mindez azt szolgálja, hogy az SAA-t valamilyen formában privatizálják, a miniszter szerint ugyanis az is cél, hogy az átalakítások után a társaság kelendő legyen egy szakmai befektető számára.

A dél afrikai törvények szerint a anyagi vészhelyzetben lévő társaságok mentőövet kérhetnek, ennek megadásakor egy szakembert rendelnek ki, aki segít a cég reorganizálásában és annak eldöntésében, hogy a cég megmenthető-e. A folyamat alatt a cég csődvédelemben működik, nem kezdeményezhető ellene felszámolás és más jogi eljárás sem.

Mint arról korábban beszámoltunk, a South African Airways helyzete erre a hétre vált kritikussá, miután a dolgozók több napon keresztül sztrájkoltak, mert a légitársaság fizetésük egy részét utalta csak át, és azt is későn. Az amúgy is törékeny pénzügyi helyzet még tovább romlott, emiatt két biztosító is megtagadta a repülőjegyeinek fedezetbiztosítását. Ezt követően több utazási iroda is felfüggesztette a légitársaság jegyeinek értékesítését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság múlt pénteken a Reuters által látott belső levelezésben azt közölte a dolgozókkal, hogy mindent megtesznek a cég megmentéséért.

A South African Airways anyagi helyzetével az AIRportal.hu is sokat foglalkozott: a cég 2011 óta veszteséges, folyamatosan küzd a fennmaradásért. A légitársaságot 1934-ben alapították, jelenleg 49 gépes flottával rendelkezik (köztük az újonnan érkezett, lízingelt A350-esekkel), 26 ország 38 célállomására repülnek. Az SAA anyagi helyzetét az elöregedő flotta, a nem hatékony üzemelés és a kiéleződő verseny is negatívan befolyásolja.

Fotó: AIRportal.hu