Átvette első Airbus A350 XWB repülőgépét a Singapore Airlines, ezzel a légitársaság az európai repülőgépgyártó új generációs szélestörzsű típusának ötödik üzemeltetője lett. A repülőgép még február elején teljesítette első felszállását, azonban a fedélzeti mellékhelyiségegek és ülések gyártója, a francia Zodiac Aerospace késése miatt csak most kerülhetett sor az átadásra.
Megkezdte az A350-1000 összeszerelését az Airbus
Szingapúr nemzeti légitársasága háromosztályos székezéssel rendelte a típust, mely összesen 253 utast képes szállítani. Ebből 42 utas business, 24 prémium turista és 187 turista osztályon foglalhat majd helyet.
Az A350-esek a Singapore Airlines közepes méretű szélestörzsű flottájának gerincét fogják alkotni a jövőben, a cég kiöregedő Boeing 777-200 és 777-200ER repülőgépeit váltják majd.
A Singapore Airlines A350-900 XWB típusból összesen 67 darabot rendelt, melyek közt hét darab ultra nagy hatótávolságú konfigurációban készül annak érdekében, hogy a légitársaság visszaállíthassa közbenső leszállás nélküli járatait Szingapúr és az USA között. Ezek a repülőgépek akár 19 óra hosszú járatokat járatokat is teljesíthetnek majd.
A Singapore Airlines a bevezető időszakban csak rövidebb távon alkalmazza a típust, mely Kuala Lumpur és Jakarta irányába közlekedik majd Szingapúrból, azonban májustól a cég európai járatain veti majd be az A350-est.
Május 9-től a Singapore Airlines naponta közlekedő amszterdami járatán váltja majd az A350-900 XWB az eddig a járatot teljesítő Boeing 777-200-asokat.
Július 21-től pedig hetente három alkalommal a düsseldorfi járatokat is az A350 típussal repüli a légitársaság.
A Singapore Airlines az A350XWB átvételét követően immár az Airbus összes szélestörzsű típusát üzemelteti, flottájukban 19 darab A380-as és 29 darab A330-300-as teljesít szolgálatot.
Az Airbusnak eddig összesen 783 darab A350 XWB repülőgépre érkezett megrendelése 42 vásárlótól, ezzel az A350-es a gyártó egyik legsikeresebb típusa lett.