Szaporodnak a Boeing 737 MAX megrendelések: tegnap a magyar származású Steven F. Udvar-Hazy vezette ALC, ma pedig a General Electric-hez tartozó GECAS lízingcég jelentette be szépszámú igényét az új generációs típusra.

A 2010 óta működő Air Lease Corporation (ALC) a Farnborough Air Show első napján csapott le a legújabb 737-esekre és 75 darabra szóló megrendelési szerződést írt alá, további 25 gépre szóló opciós vásárlási joggal.

A 7.2 milliárd dolláros szerződés 60 darab Boeing 737 MAX-8, és 15 darab hosszabb törzsű, 737 MAX-9-et tartalmaz. A Boeing számára az ALC az első lízingcég, amely a MAX típuscsaládot választotta.

A mai, a légi szalon második napján pedig a GE Capital Aviation Services (GECAS) jelentette be, hogy 100 darab Boeing 737-est készül rendelni. A General Electric óriásvállalat részeként működő cégnek 75 darab MAX és 25 darab Next Generation (NG) típuscsaládba tartozó 737-esre fogalmazódott meg az igénye a ma aláírt szándéknyilatkozat formájában.

Mindeközben a 737-es programvezetője, Beverly Wyse is sajtótájékoztatót tartott ma a Boeing pavilonjában. Elmondása szerint a 737 MAX típusok nemcsak gazdaságosabbak lesznek, hanem nagyobb teljesítménnyel is fognak rendelkezni, amely nagyszerű párosítás révén az üzemeltetők bevételi lehetőségei is szaporodnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Fontos, hogy a 737 MAX nemcsak elődmodell-családja, a Next Generation-nél lesz hatékonyabb, hanem legfőbb riválisát, az A320neo-t is maga mögé szorítja – ígéri a Boeing illetékese.

A 737 MAX átlagosan véve 6482km-es hatótávval rendelkezik, amely a különböző típusváltozatokat figyelembe véve mintegy 741-1000km-rel tesz túl az NG modellek teljesítményén. Ennek a hatótáv növekménynek köszönhetően az üzemeltetők egészen új piacokra is betörhetnek és újabb útvonalakat nyithatnak.

Joe Ozimek, a 737-es Product Marketing vezetője kiemelte, hogy a MAX modellek korszerű felépítményének, valamint az abból következő kedvezőbb üzemeltetési mutatóknak köszönhetően a légitársaságok nagyobb profitra tehetnek szert ezzel a típussal.

Az alacsonyabb önsúly, ugyanakkor megnövelt maximális felszállótömeg (MTOW) lehetővé teszik az üzemeltetők számára, hogy nagyobb terheléssel, vagy nagyobb távra szálljanak fel.

A Boeing szerint a 737 MAX-8 utasülésenként 8%-kal lesz alacsonyabb költségekkel üzemeltethető, mint a rivális A320neo.

A 737 MAX első modelljének tervezett forgalomba állítása 2017-ben várható, ezzel szemben a Sharketekkel szerelt A320neo már 2015-től a légitársaságok rendelkezésére áll. A Boeing nagyon bizakodó a típust illetően, reményeik szerint az idei év végére már elérik a 1000-es határt az eladott MAX-eket illetően.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!