Számos, a generatív mesterséges intelligencián alapuló projektet indított el a francia légitársaság, ezek segítenek a naponta több mint ezer járat és több mint 100 ezer utas által generált hatalmas mennyiségű adat feldolgozásában és felhasználásában, javítva ezzel a hatékonyságot és az utasélményt.

Az Air France-nál nagy múltra tekint vissza az információk kezelése: 1958-ban operatív kutatási részleget hozott létre, hogy a technológiai újításokat kutassa elemzésekkel. Ez vezetett a bevételkezelés kiterjesztéséhez a 90-es években, részben a múltbeli adatokra és a trendek azonosítására támaszkodva.

A 2000-es évek elején aztán a karbantartásban is elkezdték használni az adatalapú megközelítést, és létrejött a Prognosos, amely a meghibásodásokat igyekezett előre megbecsülni. Ezzel az eszközzel, amelyet ma már világszerte több mint 80 légitársaság használ, az Air France belépett a mesterséges intelligencia (MI) alapú, prediktív technológia korszakába.

Azóta az MI több kutatás-fejlesztési programba is beépült, az Air France jelenleg az ügyfélút különböző szakaszainak kutatására is használja.

Emellett az utasokkal való kapcsolattartásban, a fedélzeten várható csomagok és ételek számát előrejelző rendszerekben, vagy az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a repülési útvonal optimalizálására szolgáló programban is alkalmaznak mesterséges intelligenciát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A generatív MI megjelenésével új szintre emelkedett a technológia használata, mivel ezt az újítást már nemcsak az adatok elemzésére lehet használni. Az Air France ma több mint 80 projektben alkalmazza, ezek közül van, amely már előrehaladott fázisban van.

A TALIA az Air France belső ChatGPT rendszere, amelyen keresztül a munkatársak biztonságos környezetben ismerkedhetnek meg a technológiával.

PAMELIA segítségével a repülőtéri személyzet gyors és pontos választ adhat az utazással kapcsolatban felmerült kérdésekre. A tesztfázis után ezt a megoldást jövőre vezeti be az Air France a Charles de Gaulle repülőtéren.

CHARLIE a karbantartókat segíti abban, hogy a javításhoz szükséges alkatrészek cikkszámát minél gyorsabban megtalálják.

FOX pedig az ügyfelek visszajelzéseit elemzi és képes az irónia, a humor felismerésére is, így pontosabb elemzést tud készíteni az utasok tapasztalatairól.